Gigant-kampagne skal sælge Hitman 3

Den danske spiludvikler IO Interactive sender det tredje spil i Hitman-serien på gaden 21. april i Nordamerika og 30. april i Europa. Spillet bakkes i Europa op af en reklamekampagne til 33,5 millioner kroner, og et forventet millionsalg skal sætte ekstra skub i aktiekursen hos det britiske spilforlag Eidos.

Reklamer for intet mindre end 33,5 millioner kroner skal sætte gang i salget af det tredje spil i serien af Hitman-spil fra den danske spiludvikler IO Interactive.

Spillet med titlen "Hitman: Contracts" sendes på gaden 21. april i Nordamerika og 30. april i Europa og forventes at sælge på linje med Hitman 2, der er langet over disken flere end tre millioner gange.

- Hitman: Contracts er vores største udgivelse i år foreløbigt, og det viser sig i størrelsen af spillets marketingstøtte. Vi har udformet en meget stærk kampagne med en kolossal rækkevidde og frekvens, som vil sikre, at folk er klar over, at Hitman: Contracts er et spil, som de må eje, siger John Davis, Eidos? europæiske marketingchef.

Biograf- og tv-reklamer

Reklamekampagnen inkluderer tv-spots og biografreklamer i forbindelse med Quentin Tarantino-filmen Kill Bill Vol. 2. Hertil kommer blandt andet udendørs reklamer og omfattende pr-aktivitet.

- Så vidt, jeg har forstået, er det den største markedføringskampagne siden Tomb Raider 2. Jeg tror, det betyder meget, og vi er selvfølgelig superglade for, at de bruger så mange penge på det, siger IO Interactives direktør Janos Flösser fra San Francisco, hvor han er ovre for at diskutere kampagnen.

Hvor meget den store kampagne betyder for salget af spillet, vil han dog gerne vente to måneder med at konkludere. Den periode er typisk nok til at vise nogenlunde, hvor meget et spil i alt kommer til at sælge.

Opfølger til Lara Croft

Britiske Eidos købte i begyndelsen af marts den danske spiludvikler for en kvart milliard kroner. Hitman: Contracts udkommer både til pc, Playstation 2 og Xbox, og mange ser serien som en værdig opfølger til Lara Croft og Tomb Raider-serien af spil, som Eidos også stod bag.

Financial Times skriver, at Hitman 2 solgte mere end det seneste Tomb Raider-spil, og at rygterne stadig svirrer om en Hollywood-film baseret på spillet.

Eidos tjente sidste halvår 70 millioner kroner ud af en omsætning på 890 millioner kroner, og kursen på selskabets aktie er den seneste måned steget med 30 procent. Succes for det nye Hitman-spil er meget vigtig, hvis Eidos skal fortsætte børsopturen.

Profitable år

Ifølge Financial Times forventer analytikere, at de næste to år bliver yderst profitable for det engelske spilforlag.

Omvendt er millionsalg af spillet også vigtigt for den tidligere aktionær Egmont og ledende medarbejdere hos IO Interactive. En intern præsentation fra det engelske spilforlag Eidos viste i forrige uge, at IO Interactive skal sælge mindste 2,1 millioner spil om året, hvis en bonus på i alt 56 millioner kroner skal udbetales af Eidos.

Selvom Hitman: Contracts først udkommer om nogle få dage, er der allerede taget beslutning om, at spillet skal følges op af Hitman 4 i første halvdel af 2005.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Opbygning af en ny netværksstrategi for virksomheder

Virksomheder vokser hurtigt ud af deres gamle IT-systemer pga. hastig digital innovation og nye AI-understøttede forretningsløsninger.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse