Efter Apple har erkendt iPad-problem: Klagerne over iPad Pro strømmer ind

iPad Pro-klagerne fortsætter for uformindsket styrke, efter Apple har erkendt, at der er et problem med det nye top-produkt.

Artikel top billede

Det har ikke lagt en dæmper på klagerne, at Apple for nu snart en uge siden erkendte, at der er et problem med den spritnye iPad Pro, så den kan finde på at fryse, og skærmen kan gå i sort.

Det sker primært i forbindelse med, at brugerne oplader iPad Pro. 

Apple skrev i en meddelelse til kunderne, at "Apple er opmærksom på problemet og undersøger det," og samtidig kom selskabet med en anbefaling de kunder, der oplever, at den nye iPad ikke vil reagere, eller at skærmen går i sort:

"Gennemtving en genstart ved både at trykke og holde nede Sleep/Wake og Hjem-knapperne i mindst 10 sekunder, indtil du ser Apple-logoet, for igen at komme igang med at bruge din iPad Pro."

Læs hele Apples besked her

Hvad er problemet?

iPad Pro-klagerne fortsætter dog med at strømme ind i Apples supportforum.

Debattråden "iPad Pro shuts off while charging and requires a hard reset to turn on" er nu oppe på over 39.000 visninger og 429 indlæg, og det er kun et af flere steder, hvor debatten om iPad Pro-problemerne kører.

Der er mange forskellige bud i debatten på, hvad problemet kan være: Er det opladeren til iPad Pro, den er gal med? Er det blot en softwarebug? Eller er det selve iPad Pro-hardwaren, der skaber problemet?

Mange mener også, at problemet kan have noget med både Siri og iCloud at gøre - i hvert fald er der i debatten mange bud på, hvordan det kan hjælpe at slå disse tjenester til eller fra.

Genstart på genstart

Tilbage står dog fortsat, at en del kunder - og ikke mindst Apple - har et problem.

"Samme problem; meget frustrerende! Apple bør virkelig gøre noget ved det. Brugte over 1.000 dollars på iPad'en, og dette er ikke, hvad jeg ventede," lyder det fra en af kunderne.

"Min har låst sig fast hver gang, jeg har ladet den helt op, hvilket kræver en hård genstart," skriver en anden.

Læs også: Apple erkender: Ny iPad Pro kan fryse pludseligt og gå helt i sort

Og her et par andre udpluk fra debatten i Apples supportforum:

"Har det samme problem. Jeg slutter den til, når det bliver nat, og næste morgen reagerer den ikke. Det kræver en hård genstart."

"Tilfældige genstarter, mens den lader, men også når jeg skifter imellem apps. Dette må være et hardwareproblem."

"Jeg har det samme problem med min iPad Pro 128 GB Cellular. Da jeg kontaktede Apple i morges, sagde de, at de snart frigiver en softwareopdatering," skriver en iPad Pro-kunde desuden - og flere i debatten har også fået dette svar fra Apple.

Intet officielt nyt

I Apples officielle meddelelse om iPad Pro-problemet, der blev lagt online den 19. november, er der dog på nuværende tidspunkt ikke nye meddelelser:

"Apple er opmærksom på dette problem og undersøger det. Dette dokument vil blive opdateret, når mere information er tilgængelig," står der fortsat.

Herunder kan du se Computerworlds test af iPad Pro. Vi har i øvrigt ikke selv mærket noget til de nævnte problemer. 

Video:

Læs også:

Apple erkender: Ny iPad Pro kan fryse pludseligt og gå helt i sort

Skal det være en Surface Pro 4 eller en iPad Pro? Her er de to nye top-produkter

En iPad Pro kommer til at koste dig 10.000 kroner: Er den pengene værd?

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S