"Vi er koblet op med hinanden og til hinanden som aldrig før - hop med på toget nu, inden det kommer mere op i fart"

Klumme: "Alt for mange har fortsat foden på bremsen og kan, vil eller ønsker ikke at erkende, at deres forretningsplatform har afgørende brug for ny kapital i form af avanceret kundeindsigt."

Artikel top billede

Nogle mener toget har forladt perronen og for alvor er ved at komme op i fart, andre at der først nu er blæst til afgang.

Hvorom alting er, er 2017 året, hvor erhvervsledere og politikere skal gøre op med sig selv, om de vil sikre Danmark en plads blandt de bedste til at udnytte den teknologiske udvikling - eller om de vil acceptere at blive efterladt tilbage og marginaliseret på perronen.

Det er den erkendelsesproces, der er den største teknologiske udfordring i 2017.

Alt for mange har fortsat foden på bremsen og kan, vil eller ønsker ikke at erkende, at deres forretningsplatform har afgørende brug for ny kapital i form af avanceret kundeindsigt. 

Som forbrugere er vi blevet forkælede. Vi forventer, at vores leverandører af alt fra rejser til fødevarer forstår os, kender os og møder os på vores betingelser. 

I tillæg forventer vi, at de interagerer med os på en nem måde. Gør du det ikke nemt, er du hurtigt glemt.

Som travle forbrugere orker vi ikke at skulle udfylde skemaer med informationer fra fødsel til død bare for at bestille en pizza.

Vi forventer at blive betragtet som individualister. I praksis er vi nede og tale om segmenter på én person - og segmenterne er for at gøre det hele ondt værre ekstremt omskiftelige og illoyale.

Teknologisk har vi som forbrugere aldrig haft så mange muligheder for at handle og agere som i dag.

Vi er koblet op med hinanden og til hinanden som aldrig før. Vi søger informationer og får informationer alle steder fra.

Påvirkningerne er næsten uendelige, og de teknologiske fremskridt flytter hele tiden grænserne.

Erkendelsen er, at intet er hvad det har været - og ej heller bliver det igen. Så hop med på toget nu, og find en god plads foran i vognen, inden det er kommet mere op i fart.

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job