Google efter klager over skærm-problemer på nye smartphones: Leverer en exceptionel oplevelse

Til trods for klager over skærmen på Googles nye Pixel 2-smartphones, er meldingen fra Google, at telefonerne leverer en exceptionel oplevelse.

Artikel top billede

Der har været klager over mudrede farver og såkaldt 'burn in’ på skærmen på den nye top-smartphone fra Google, Pixel 2 XL, men der er ikke nogen grund til bekymring.

Det er den grundlæggende besked fra Mario Queiroz, vice president i Google, i en opdatering i Pixel-brugernes onlineforum.

“Vi er meget overbeviste om, at Pixel 2 leverer en exceptionel smartphone-oplevelse, og for at berolige brugerne, kommer enhver Pixel 2 og Pixel 2 XL, nu med en global garanti på to år.”

Tidligere på ugen kunne en række medier fortælle om skærmproblemer på de nye Google-smartphones, og det ser ud til, at det især er XL-modellen, der har været ramt.

Læs om det her: Skidt start for Googles to nye top-smartphones: Meldinger om alvorlige fejl

Google var med det samme ude med en melding om, at man tog problemerne meget seriøst og ville undersøge sagen nærmere. Nu skriver Mario Queiroz så om blandt andet meldingerne om, at farverne på Pixel 2 XL-skærmen ikke er markante nok:

“En af vores design-intentioner var at opnå en mere naturlig og præcis gengivelse af farver. Vi ved, at nogle mennesker foretrækker mere mættede farver, så begge Pixel 2-telefoner indeholder allerede muligheden for at booste farverne med 10 procent,” forklarer Google-chefen og tilføjer, at en ny softwareopdatering skal gøre det muligt at skrue endnu mere op for farverne.

Om meldingerne om burn in lyder Googles reaktion, at grundige test viser, at OLED-skærmens karakteristika minder om det, man ser på sammenlignelige produkter, og at det ikke er noget, der påvirker brugeroplevelsen.

Samtidig forventer Google dog at kunne optimere skærmen yderligere med kommende softwareopdatertinger.

Du kan se detaljerne om Googles test af skærmen her.

Læs også:

Skidt start for Googles to nye top-smartphones: Meldinger om alvorlige fejl

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S