Robotterne udfører i dag 100 mands arbejde: Lån & Spar Bank har firedoblet antallet af kundemøder ved hjælp af robotter

Fra Computerworlds arkiv: Lån & Spar Bank har kæmpesucces med robotter, der i dag udvikles af fire særlige udviklere. "De fire medarbejdere har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde det vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," siger it-direktør Casper Gjerris.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Eksempler på hvordan Lån & Spar Banks anvender software-robotter
  • Svar på hvordan banken har elimineret overtræk-sager
  • Indblik i bankens digitaliseringsstrategi
739
3:45 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev bragt første gang 21. februar 2018.

Hos Lån & Spar Bank kan de ansatte i dag gennemføre op mod fire gange så mange kundemøder, som det var tilfældet for få år siden.

En stor del af æren for det tilfalder en ny gruppe af hyper-effektive medarbejdere, der adskiller sig markant fra resten af personalet i banken.

Her er nemlig ikke tale om medarbejdere af kød og blod, men derimod en enhed af software-robotter, som banken har opbygget siden 2011.

"Vi har i dag fire medarbejdere, der arbejder med at udvikle robotterne. De har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde, der vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," fortæller Casper Gjerris, der er it- & produktionsdirektør i Lån og Spar Bank.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Test af super-NAS og 10 gigabit netværk: Flyt terabyte af data med op til 1.000 megabyte i sekundet

0 Premium-indhold

Forsinket inddrivelsessystem har nu kradset skattegæld ind for 10 milliarder kroner - 400 offentlige kreditorer koblet på

0 Premium-indhold

Martin Thorborg frygter, at vi knækker internettets rygrad i klapjagten på Facebook: “Det er måske mere relevant at kigge på, hvordan vi får nogle skattekroner ud af de røvhuller“

0 Premium-indhold

Faxe Kommune prøver igen efter to kuldsejlede forsøg: Sender ERP-udbud i markedet for tredje gang

0 Premium-indhold

Coronakrisen satte ild under den danske e-handel i 2020: Rekord-omsætning på 154 milliarder kroner


Computerworld
Trump bønfalder Helle Thorning: Giv mig min Facebook-konto tilbage
Facebooks tilsynsråd, der har Helle Thorning-Schmidt i spidsen, har modtaget en erklæring fra Donald Trump, som ønsker at få genoprettet adgangen til sin Facebook og Instagram-konto.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
Job & Karriere
IBM Danmark trækker tilbud om frivillige fratrædelser tilbage for stort antal ansatte: "IBM har taget røven på sine ansatte"
Som led i IBM Danmarks store fyringsrunde fik 130 ansatte grønt lys til at forlade selskabet på en frivillig fratrædelsesordning. Men nu har IBM Danmark trukket det oprindelige tilbud tilbage for størstedelen af de ansatte.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.