Artikel top billede

Robotterne udfører i dag 100 mands arbejde: Lån & Spar Bank har firedoblet antallet af kundemøder ved hjælp af robotter

Fra Computerworlds arkiv: Lån & Spar Bank har kæmpesucces med robotter, der i dag udvikles af fire særlige udviklere. "De fire medarbejdere har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde det vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," siger it-direktør Casper Gjerris.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Eksempler på hvordan Lån & Spar Banks anvender software-robotter
  • Svar på hvordan banken har elimineret overtræk-sager
  • Indblik i bankens digitaliseringsstrategi
739
3:45 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev bragt første gang 21. februar 2018.

Hos Lån & Spar Bank kan de ansatte i dag gennemføre op mod fire gange så mange kundemøder, som det var tilfældet for få år siden.

En stor del af æren for det tilfalder en ny gruppe af hyper-effektive medarbejdere, der adskiller sig markant fra resten af personalet i banken.

Her er nemlig ikke tale om medarbejdere af kød og blod, men derimod en enhed af software-robotter, som banken har opbygget siden 2011.

"Vi har i dag fire medarbejdere, der arbejder med at udvikle robotterne. De har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde, der vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," fortæller Casper Gjerris, der er it- & produktionsdirektør i Lån og Spar Bank.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter