Robotterne udfører i dag 100 mands arbejde: Lån & Spar Bank har firedoblet antallet af kundemøder ved hjælp af robotter

Fra Computerworlds arkiv: Lån & Spar Bank har kæmpesucces med robotter, der i dag udvikles af fire særlige udviklere. "De fire medarbejdere har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde det vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," siger it-direktør Casper Gjerris.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Eksempler på hvordan Lån & Spar Banks anvender software-robotter
  • Svar på hvordan banken har elimineret overtræk-sager
  • Indblik i bankens digitaliseringsstrategi
739
3:45 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev bragt første gang 21. februar 2018.

Hos Lån & Spar Bank kan de ansatte i dag gennemføre op mod fire gange så mange kundemøder, som det var tilfældet for få år siden.

En stor del af æren for det tilfalder en ny gruppe af hyper-effektive medarbejdere, der adskiller sig markant fra resten af personalet i banken.

Her er nemlig ikke tale om medarbejdere af kød og blod, men derimod en enhed af software-robotter, som banken har opbygget siden 2011.

"Vi har i dag fire medarbejdere, der arbejder med at udvikle robotterne. De har indtil nu udviklet robotter, som udfører et arbejde, der vil kræve 100 medarbejdere at udføre manuelt," fortæller Casper Gjerris, der er it- & produktionsdirektør i Lån og Spar Bank.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

1 Premium-indhold

Vodafone gennemfører et af verdens største S/4HANA-projekter på blot en weekend: Sådan er opgaven blevet grebet an

0 Premium-indhold

Frygtet botnet igen blandt de største trusler: Flere danske websider misbrugt

0 Premium-indhold

Ørsted henter ny it-sikkerhedschef fra DSB

0 Premium-indhold

Danske regioner vil fortsætte med patientjournal-løsning fra DXC Technology - men Systematic-brok kan tvinge dem til køb af helt andet system

0 Premium-indhold

FDIH på vej til at fusionere med Dansk Erhverv - vil skifte navn til 'Dansk Erhverv Digital Handel'


Premium
Vodafone gennemfører et af verdens største S/4HANA-projekter på blot en weekend: Sådan er opgaven blevet grebet an
Over en lang weekend gennemførte Vodafone en enorm ERP-migration til SAP’s nyeste kerne S/4HANA. Det skete efter et års forberedelse. Arbejdet med data var nøglen til success, lyder budskabet.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Find den rette model til din organisation: Ny guide til outsourcing er fyldt med tips & tricks
Mængden af outsourcede it-opgaver er steget støt over de sidste 10 år. Det giver mening, for samtidig er kompleksitet og forretningens forventninger til hastighed også steget. Men outsourcing er også et strategisk valg. For skal du hyre direkte, gennem en leverandør eller skabe dit eget sourcingselskab? Og hvad er fordele - og ulemper ved hver model? Det får du en række konkrete bud på hvor 5 relationship modeller og 3 prismodeller gennemgås og evalueres.