To uger efter lanceringen har Dansk Supermarked solgt mere end 20.000 musikfiler via internetbutikkerne hos Føtex, Bilka og A-Z.
Butikkerne er de første partnere for Phonofile, som er den danske musikbranches samlede initiativ for salg af lovlig musik over nettet.
De mest solgte musiknumre er slagtilbuddene og de numre, som også hitter i fysisk form - den mest solgte maxi-single er for eksempel Team Easy On fra DR's satirehit Drengene fra Angora.
Dansk Supermarked forventer øget salg, når der fra begyndelsen af august også vil blive reklameret for musiktjenesten i koncernens tilbudsaviser.
De eneste besværligheder har været flaskehalsproblemer den første dag og forbrugerproblemer med den digitale kopibeskyttelse til Windows Media Player.
- Det er svært for folk at finde ud af det med licenser. De er vant til, at en fil er en fil. Med licenser er det lidt mere bøvlet, men lovligt, siger Jesper Bang-Olsen, direktør for Phonofile.
Han så hellere, at sangene blev solgt som vandmærkede MP3-filer, men det er pladeselskaberne, der bestemmer hvilket format, musikfilerne sælges i.