Discount-mobilselskabet Smarttalk - som ejes af Debitel - bærer nyt brænde til den benhårde konkurrence på mobilmarkedet.
Det sker med sænkningen af prisen for en sms til blot én øre i discountselskabets seneste udspil, hvor prisen for et minuts taletid dog fastholdes på 80 øre.
Smarttalk betinger sig dog, at kunderne bruger mindst 50 kroner om måneden. Hvis forbruget ligger lavere, koster det 25 kroner, meddeler Smarttalk.
Vil have flere markedsandele
Moderselskabet Debitels overskud, kundetal og kundernes forbrug steg sidste år steg markant.
Til gengæld har den hårde konkurrence, som discountselskaberne har drevet, banket priserne så meget i bund, at der skal flere samtaler og flere sms'er til for at skabe en god omsætning.
Derfor er markedsandele afgørende, og dem sigter Smarttalk efter med den nye en-øres kampagne, hvor selskabet lover, at prisen vil forblive i bund i de næste seks måneder.
- Vi ønsker en endnu større bid af markedet, siger Henrik Larsen, underdirektør i Smarttalk.
Han vurderer, at det vil koste konkurrenterne tocifrede millionbeløb i mistet omsætning og indtjening, hvis de skal ned i samme prisleje.