Artikel top billede

Foto: DSV (Foto: Copyright 2017 SEES media / Ulrik M. Eriksen)

Som spritny CIO for DSV fik Jesper Riis til opgave at skaffe 300 millioner kroner og overtage 23.000 ekstra brugere

Nomineret til Årets CIO 2018: Kort efter Jesper Riis satte sig i CIO-stolen hos DSV, begyndte DSV at forberede et gigantisk opkøb af en konkurrent. Det gav den nye CIO ansvaret for at finde et trecifret millionbeløb i synergier og sætte gang i oprettelsen af 23.000 nye specialiserede brugere. Det har ikke blot krævet mange timer, men også en særlig opskrift.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En tur i maskinrummet hos DSV´s CIO, der stod for en sammenlægning i forbindelse med et gigantisk opkøb.
  • Et bedre billede af en af de nominerede til Årets CIO 2018.
1.219
6:15 min
Knapt havde Jesper Riis placeret bagdelen i CIO-stolen hos den danske logistikvirksomhed DSV, før en kæmpe opgave havnede på hans bord.

Ikke nok med at han skulle danne sig et overblik over og udforme en strategi for DSV's enorme forretning, han skulle også gøre klar til den den gigantiskebølge af opgaver, der var på vej til at skylle ind over kanten til kontoret.

Ganske få måneder efter, at han var tiltrådt, gik DSV for alvor ind i opkøbet af en af de andre store spillere på markedet - UTI. Det betød, at antallet af brugere og it-folk under Jesper Riis mildest talt eksploderede.

"Da jeg begyndte hos DSV, havde jeg ansvaret for