Artikel top billede

Søren Drewsen, administrerende direktør hos EET Group, kalder 2018 for et "forberedelsesår", der skal gøre virksomheden klar til at accelerere væksten yderligere i de kommende år. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Stor plan skal gøre EET til Europas største: "Vi har langt mere fokus på at holde på de eksisterende kunder end at få nye"

Interview: Væksten hos det danske it-supermarked EET Group er på vej imod skyerne, men virksomheden har planer om at accelerere væksten yderligere. De nuværende kunder skal købe flere produkter, og strategiplanen skal kulminere i 2021. Til den tid har kapitalfonden FSN Capital ejet selskabet i seks år.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan EET Groups skal løfte væksten yderligere i de kommende år
  • Find ud af hvornår planen skal kulminere
  • Indblik i EET Groups strategiplan
  • Lær mere om kapitalfonden FSN Capitals langsigtede planer med virksomheden
  • Indsigt i hvorfor de nuværende kunder er mere værdifulde for selskabet end nye kunder
1.507
7:45 min
Væksten boomer hos EET Group.

I 2017 var syv nye opkøb medvirkende til, at det danske it-supermarked løftede sin omsætning fra omkring 2,2 milliarder kroner til næsten 2,7 milliarder, svarende til en vækstrate på omkring 20 procent.

Men opkøbene står kun for 60 procent af væksten på toplinjen.

De sidste 40 procent udgøres af organisk vækst, men selskabet vil fortsætte himmelflugten, og målet er klart for topchef Søren Drewsen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter