Artikel top billede

Københavns Universitet dropper nyt it-system efter fem års udvikling: Fortsætter med 20 år gammelt system

Københavns Universitet nedlægger it-projekt, der har været fem år under udvikling på grund af store forsinkelse. I stedet skal universitet fortsætte med det 20 år gamle system, som det nye it-system oprindeligt skulle erstatte.

Efter hele fem års arbejde med udviklingen af et omfattende nyt it-system til personaleadministration dropper Københavns Universitet projektet.

Konsekvensen bliver, at universitet i stedet forsætter med at bruge et omkring 20 år gammelt it-system til personaleadministration.

Det skriver Uniavisen.

Avisen har fået oplysningen fra en meddelelse på Københavns Universitets intranet, som er blevet sendt til avisen.

Her fremgår det, at det dumpede it-system, som hedder Epos, er blevet forsinket i tre til fire måneder, hvilket kommer oveni i en række forsinkelser, der allerede har været på projektet.

Derfor har Københavns Universitet ophævet kontrakten med leverandøren af Epos-systemet, Azets.

"KU har besluttet at ophæve kontrakten med Azets og dermed også leverancen af Epos, som var planlagt til at blive implementeret i oktober 2018," står der i meddelelsen fra Københavns Universitets HR-vicedirektør, Lisbeth Møller.

Læs også: Københavns Universitet sjusker med databeskyttelse: Hundredevis havde adgang til personfølsomme oplysninger

Støver 20 år gammelt system af

Det fremgår desuden, at der stadig er flere uafklarede forhold, og universitetet derfor kommer til at bruge en del ressourcer på at få lukket projektet endegyldigt ned.

Det betyder også, at det ældgamle Scanpas-system støves af og får lov til at køre videre.

Systemet har omkring 20 år på bagen, og det blev allerede for flere år siden besluttet, at Epos-systemet skulle erstatte Scanpas.

Det arbejde har nu været fem år undervejs, inden det nu er blevet lagt i graven.

Københavns Universitet ønsker ikke at oplyse, hvad skrinlægningen af systemet har kostet universitet over for Uniavisen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere