Danske Pablo Jensen har fået succes som CTO i Schweiz: Nu holder hans data en milliardforretning kørende

Tech fra Toppen: Sportradar er verdens største firma inden for sportsbetting og danske Pablo Jensen står fra sin base i Schweiz og som CTO i spidsen for den tekniske af Sportradars globale betting-forretning, der som b2b-virksomhed leverer resultater og beriget data til andre virksomheder.

Sportbetting er et voksende millard dollar-marked, som hver dag genererer store mængder af data, som kan bruges til at forfine forretningen yderligere.

Sportradar er verdens største firma inden for sportsbetting og danske Pablo Jensen står fra sin base i Schweiz og som CTO i spidsen for den tekniske af Sportradars globale betting-forretning, der som b2b-virksomhed leverer resultater og beriget data til andre virksomheder.

Sportradar har på få år firedoblet sin medarbejderstab er beskæftiger nu cirka 2.000 mennesker, hvoraf omkring 25 procent arbejder med den tekniske side.

Udover de faste ansatte har Sportradar 7.000 såkaldte scouts, der som tilskuere overvåger udvalgte sportsbegivenheder og via en dedikeret app rapporterer direkte ind i maven Sportradars globale, live-opdaterede tjeneste og ud til kunderne med ét sekunds forsinkelse. Blandt andet til Ekstra Bladet, Google og bookmakere i hele verden.

Og så holder firmaers datamodeller også øje med potentiel matchfixing og indrapporterer afvigelser direkte til det internationale fodboldforbund FIFA.

Pablo Jensen er gæst i denne episode af Tech fra Toppen, hvor du blandt andet kan høre om, hvordan Sportradar i 2018 dækker hele 750.000 live-events i hele verden

Vært på podcasten er Computerworlds chefredaktør Lars Jacobsen og Torben Ruberg, CIO hos Mærsk Tankers.

I podcasten kan du blandt andet høre:
  • Hvordan Pablo Jensen iag har distribueret it ud over fem store ops-centre i flere verdensdele og nu skal til at konsolidere via cloud-tjenester.
  • Hvordan Sportradar arbejder med at indsamle data, og hvordan selskabets systemer er sat op til at opdage matchfixing til at sætte odds på kampe.
  • Hvilken slags kompetencer, der skal til at for at behandle og arbejde med de mange live-data.
  • Hvordan moderne bookmakere anvender data til at sætte de rigtige væddemål og den rigtige risikoprofil.
  • Hvordan Sportradar anvender tracking af spillerne til at berige sportsdata, men også, hvorfor der stadig er behov for mennesker ude til kampene.
Husk du kan abonnere på Tech fra Toppen på iTunes (link) eller RSS (link)

Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode og/eller modtager forslag til spørgsmål og ideer til kommende episoder. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback eller din ide.

Lyt til mere: Du kan finde alle episoder af podcasten her



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...
mest debaterede artikler

Premium
Guldkorn fra it-toppen: Det skal CIO'en fokusere på i 2019
Første del: Hvad skal stå øverst på din strategiske dosmerseddel i 2019? Er det i år, I skal igang med blockchain, eller er det måske på tide at få taget et alvorsord med topchefen om, hvordan it kan bidrage til forretningen? Computerworld har spurgt en række profiler fra it-toppen om, hvad de mener, at du skal have fokus på det kommende år.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Download den store CRM guide fra SuperOffice gratis!
At opbygge stærke og langvarige relationer med kunderne har højeste prioritet hos alle virksomheder, som ønsker højere omsætning og hurtigere vækst. Desværre er gode kunderelationer ikke altid resultatet af hårdt arbejde alene. Virksomhederne må tage moderne teknologi og værktøj i brug for at få mest mulig værdi ud af deres kunderelationer. Det er her Customer Relationship Management (CRM) kommer ind i billedet. Denne guide er skabt til at besvare alle de spørgsmål, du har om CRM. Du kan læse guiden, lige som du vil: Fra start til slut eller gå direkte til det afsnit, som interesserer dig mest.