Foto: Jacob Ø. Wittorff

Atea har lukket innovationsprojekt i al stilhed efter mindre end to år: "Atea ville ikke investere mere, og derfor blev afdelingen lukket ned"

Atea Future Growth Lab nåede ikke at fylde to år. Innovationsprojektet, der skulle skabe langsigtet vækst for Ateas kunder, blev lukket i al stilhed i november 2017, da Atea ikke længere ønskede at investere i projektet, ifølge projektets leder Natasha Friis Saxberg.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indblik i hvorfor Atea Future Growth Lab blev lukket ned
  • Find ud af hvad der skete med medarbejderne
  • Se hvorfor Natasha Friis Saxberg og Morten Felding ikke er enige om, projektet var tæt nok på kunderne
  • Læs hvordan Atea i fremtiden vil sikre den langsigtede vækst, som Atea Future Growth Lab skulle bidrage til
1.185
6 min
I foråret 2016 lancerede Atea innovationsprojektet Atea Future Growth Lab.

Innovationsinitaitivet fik hjemme på Papirøen i København tæt på havnen og lige ved siden af det daværende Copenhagen Street Food, der siden er flyttet ude på Refshaleøen.

Mellem de mange turister og unge københavnere, der konstant flokkes til Papirøen skulle syv ansatte med Natasha Friis Saxberg i spidsen - langt væk fra Ateas hovedkontor i Ballerup - gentænke, hvordan Atea kunne skabe langsigtet vækst for sine kunder, mens moderkoncernen i højere grad havde fokus på den kortere bane.

Projektet fik dog ikke lov til at leve særligt længe.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme

0 Premium-indhold

Danske 3 Step IT kæmper for at blive kendt i jagten på at blive større: “Det er ikke så vigtigt for os, hvad vi tjener"

0 Premium-indhold

Fejl i kommende Windows 10-opdatering: Fungerer ikke med tilkoblede enheder

0 Premium-indhold

Hvem skal overvåges af Center for Cybersikkerhed? Her er forsvarsministerens svar til Folketinget

0 Premium-indhold

Indsigt: Elon Musk lover revolutionerende ny selvkørende Tesla - men er der rent faktisk en fuldt selvkørende bil på vej?


Premium
En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme
En mindre skærmrevolution er nu under opsejling. Tre nye skærmteknologier kommer med hver deres løfte om vild kontrast, flottere farver og modulære egenskaber.
Computerworld
Overblik: Så meget betaler danske virksomheder i løn til it-medarbejderne - se listerne her
Overblik: Der er meget stor forskel på løn-niveauet for it-medarbejderne i de danske virksomheder. Få overblikket over, hvor lønnen er højest og lavest her.
CIO
The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker
Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Dit netværk holder dig tilbage! Sådan gør du Virtual Cloud Network skarpere
I vor tids teknologi er kun én ting konstant: Udviklingen. Vi er midt i en digital disruption, som transformerer alle industrier, alle virksomheder og alle teams. Så hvad gør I? I dette white paper kigger vi nærmere på, hvad det kræver for at få en succesfuld digital transformation. Hvordan du kan tilpasse services på dage i stedet for måneder, fleksibiliteten i at kunne reagere på feedback og muligheder i realtid, og hurtigheden og forudsigelsen til at kunne levere en bedre og mere værdifuld kundeservice.