Dansk dvd-producent opgiver svensk opkøb

Danske SDC Dandisc har opgivet at købe svenske DCM Digital Communications. Opkøbet skulle ellers skabe et nyt selskab med en omsætning på trekvart milliard kroner, som skulle sikre den fortsatte produktion af cd'er og dvd'er med indhold i Norden. SDC Dandisc fik dog kolde fødder efter en nærmere undersøgelse af DCM.

Den børsnoterede danske producent af cd'er og dvd'er, SDC Dandisc, har opgivet det planlagte storkøb af den svenske konkurrent DCM Digital Communications.

SDC Dandisc oplyser i en meddelelse til Københavns Fondsbørs, at selskabet efter en nærmere undersøgelse af DCM - en såkaldt due diligence-undersøgelse - ikke ønsker at gennemføre handlen på de betingelser, som ellers var indgået.

Købet skulle ellers skabe en nordisk gigant med en omsætning på trekvart milliard kroner.

Målet var at sikre en fortsat nordisk produktion af elektroniske medier med indhold, men det mener SDC Dandisc altså nu at kunne klare på egne ben.

Selskabet præsenterede for få dage siden sit halvårsregnskab, hvor selskabet formåede at holde omsætningen på 248 millioner kroner - samme niveau som perioden året før.

Det skyldes især en stigende efterspørgsel efter dvd'er, som kompenserer for faldende efterspørgsel efter cd og VHS. Til det formål investerer SDC Dandisc i løbet af 2004 50 millioner kroner, der primært skal bruges til dvd-produktionsfaciliteter.

Det glippede opkøb af svenske DCM ændrer ikke selskabets forventninger til 2004, hvor overskuddet ventes at lande på mere end 30 millioner kroner.

Børsnoterede VT Holding ejer 63,1 procent af SDC Dandisc.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere