Artikel top billede

Thomas Honore vil tage ‘alvorlige geværgreb’ på selskabets amerikanske division

Der er ifølge Columbus-topchef Thomas Honoré brug for, at der bliver taget ‘alvorlige geværgreb’ på selskabets amerikanske division.

Der skal tages ‘nogle alvorlige geværgreb’ på Columbus’ amerikanske division, siger Columbus-topchef Thomas Honoré til ITWatch.

Det sker i forbindelse med indsættelsen af ny topchef i organisationen i fjor.

Thomas Honoré fortæller, at nogle medarbejdere er stoppet af sig selv i USA, mens andre er blevet opsagt i kølvandet på ændringerne.

“Det er lige før, at det skal give noget rabalder. Der skal tages nogle alvorlige geværgreb på den organisation, den skulle vækkes til live, og det er den blevet. Vi kan se, at de KPI'er, vi arbejder efter, går frem, så det har virket,” siger Thomas Honoré.

Han fortalte i sommer Computerworld om udfordringerne på det amerikanske marked, hvor Columbus ikke har været rigtigt positioneret.

USA er Columbus' næststørste marked efter Sverige og udgør omkring 15 procent af den samlede forretning.

"Teknologiskiftet blev afløst af manglede salg og dårlig salgseksekvering. Det tog vi konsekvensen af i begyndelsen af året, hvor vi afskedigede vores landechef," fortalte Thomas Honoré i sommer til Computerworld.

Istedet indsatte selskabet Chris Alagna, der kom fra en stilling som landechef for Columbus største konkurrent i USA, Hitachi.

Thomas Honoré forventede her ikke markante forbedringer i den amerikanske forretning i den nærmeste fremtid.

Det kan du læse mere om her: Her er Columbus-chefens største hovedpine: "Der skal nogle nye medarbejdere ind, nye chefer, og vi skal stå lidt anderledes"

Læs også:

Tidligere dansk topchef for HP og Netdesign lander nyt job efter fejlslået amerikansk Columbus-eventyr: Se hans nye job her