Sjællandske Sketenty, der leverer projektledere, udviklere og testeksperter til it og beslægtede områder, er i al stilhed vokset til 30 medabejdere, der omsætter for knap 30 millioner kroner om året.
Det skal nu fordobles, lyder den ambitiøse melding fra ledelsen.
Inden for to-fire år er målet at nå en omsætning på 50-65 millioner kroner. Det skal gøre virksomheden mindre konjunkturfølsom og samtidig mere synlig i markedet, oplyser administrerende direktør Steen Skovholm.
- Man skal være ambitiøs. Hvis du sigter lavt kan man hurtigt sætte sig tilbage i stolen, så det er vigtigt, vi har noget at løbe efter, siger han.
Sketenty er en partnerbaseret virksomhed og går efter at sælge for omkring en million kroner per ansat medarbejder per år, så i takt med salgsvæksten vil antallet af konsulenter øges tilsvarende.
Squash-o-Fon
Sideløbende med den organiske vækst har Sketenty købt 50 procent af Telecom Scandinavia. Firmaet, der er stiftet i 1989, leverer systemer, der integrerer telefoni og it-systemer.
Selskabet fik sit gennembrud med lanceringen af Squash-o-fonen, der kunne anvendes til at ringe ind til Finn og Jacob og sige squash. I dag leverer selskabet blandt andre løsninger til tv-programmerne "Stjerne For en Aften" og "Hvem vil være millionær" samt dansk bilsyns bookingsystem.
- Vi forventer, at det er et område og en branche som er i vækst, og vi tror på nogle synergier med vores egne områder, siger Steen Skovholm, der forventer at Telecom Scandinavia drives videre som et partnerskab med den hidtidige ledelse.
Telecom Scandinavia spås en omsætning på 14-15 millioner kroner i 2004. Selskabet har i dag omkring 15 ansatte.
Engagement
Skententy blev stiftet af Ketty Jepsen og Steen Skovholm, men siden er staben vokset til et sted mellem otte og 12 partnere, der med aktionærstatus lægger et ekstra engagement i virksomhedens udvikling.
- Engagement var et vigtigt element for os fra starten. Vi ønskede ikke at stå med en virksomhed alene, men en virksomhed, som flere ønskede at tage del i. Det var også en erkendelse af, at vi ikke bare kunne det hele selv og ønskede hjælp, siger Steen Skovholm.
Fra at være et rent konsulenthus i de første fire år, da fokus var på salg af forskellige projektledertyper kvalificeret med enten PMI eller IPMA-certificeringer, har fokus i de senere år været på infrastruktur, primært baseret på windowsplatformen.
- Vi har arbejdet noget for en række større virksomheder i Københavnsområdet og har været så heldige, at det har slået godt igennem, forklarer Skovholm.
I det seneste regnskabsår 2003/04 solgte Sketentys 30 ansatte for 29,4 millioner kroner - en vækst på godt 37 procent fra året før. Årets overskud blev på 1,2 millioner kroner sammelignet med en halv million kroner i 2002/03.