Søren Rinnov Østergaard, Fujitsus danske direktør.

Billede: Steffen Villadsen.

Sådan oplevede Fujitsus danske direktør 12. marts: Tomme kontorlokaler, afhentning af storskærme, ATM-maskiner og en VPN-forbindelse til 2.000 kommunale brugere

På Fujitsus kontor i Ballerup lidt uden for København mødte direktør Søren Rinnov Østergaard op til et næsten tomt kontor. I løbet af dagen kom medarbejdere forbi for at tage udstyr med sig hjem, og så skulle en kommune høre om muligheden for at få hævet sin VPN-forbindelse fra 90 brugere til 2.000 brugere.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Læs hvordan Fujitsus danske direktør oplevet nedlukningen af Danmark 12. marts
  • Sådan reagerede Fujitsus 220 medarbejdere
  • Hør mere om en kommunes forespørgsel på en VPN-forbindelse til 2.000 brugere
  • Hvorfor det lige nu også er en spændende tid for direktøren
1.161
6 min
For den danske Fujitsu-boss Søren Rinnov Østergaard var torsdag en på alle måder usædvanlig dag, da han mødte på Fujitsus kontor i Ballerup lidt uden for København.

Her mødte han tomme kontorlokaler, medarbejdere med storskærme under armen og en noget atypisk kundehenvendelser.

En kunde ringede eksempelvis med ønsket om at mangedoble sin VPN-forbindelse.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

KMD kan nærme sig halvering af medarbejderstaben i Danmark på få år: Så mange ansatte har selskabet sagt farvel til

0 Premium-indhold

Ny plan: Sådan vil Datatilsynet blive bedre til at vurdere, hvor der er størst risici for brud på GDPR

0 Premium-indhold

Datatilsynet øger GDPR-kontrollen med ny strategi: Første del bliver spørgeskema med 100 spørgsmål

0 Premium-indhold

Årets CIO har fået lykønskninger fra hele verden efter kåring: "Det har været overvældende. Jeg brugte det meste af aftenen i går på at svare på dem alle"

0 Premium-indhold

IT Relation fortsætter offensiv opkøbsbølge: Overtager it-sikkerheds-selskabet Improsec


Premium
KMD kan nærme sig halvering af medarbejderstaben i Danmark på få år: Så mange ansatte har selskabet sagt farvel til
For fem år siden var KMD det største danske it-selskab, men over årene er medarbejderstaben i Danmark faldet dramatisk. Ifølge en lækket PowerPoint fortsætter tendensen i 2021. Se den voldsomme nedgang i antallet af ansatte hos KMD her.
Computerworld
Bitcoinen nåede lige at kulminere igen – men så kom krakket
Der blev sat en ny rekord for bitcoinens værdi i år – men godt 24 timer efter blev der høvlet næsten 20.000 kroner af den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.