Natasha Friis Saxberg, direktør for IT-Branchen.

Billede: Christoffer Lund-Hansen.

Danske it-virksomheder nødt til at dumpe statens hjælpepakker: "Mange af pakkerne er måske fine til en frisør, men ikke nødvendigvis til en it-virksomhed"

Knap 30 procent af danske it-virksomheder finder ingen af de økonomiske hjælpepakker relevante, viser en ny undersøgelse. "Der er kæmpe forskel på en industri- og en it-virksomhed," lyder det fra IT-Branchen. Se hvilke hjælpepakker, it-virksomhederne finder meste relevante her.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke hjælpepakker danske it-virksomheder finder mest relevante
  • Natasha Friis Saxbergs reaktion på manglen på relevante hjælpepakker
  • Hendes råd til it-virksomhederne
898
4:30 min
Et samlet Folketing har i den seneste tid skudt flere milliardstore hjælpepakker afsted til pressede danske virksomheder i et forsøg på at mindske følgevirkningerne af corona-krisen.

Men knap 30 procent af landets it-virksomheder finder ingen af hjælpepakkerne relevante.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Derfor kan Apples dristige processor-revolution give Mac'en længeventet renæssance - men det kan også blive dødsstødet

0 Premium-indhold

ProData Consult vinder DSB-udbud til 400 millioner kroner

0 Premium-indhold

Spritny app giver danske patienter adgang til videokonsultationer og selvbooking på hospitaler

0 Premium-indhold

Den danske revisiorplatform Ageras reagerer på politianmeldelse: Nogle revisorer udnyttede forretningsmodellen

0 Premium-indhold

Martin Wood skal bringe danske domstole ind i ny digital tidsalder: Vil investere trecifret millionbeløb i omfattende it-transformation


Premium
Derfor kan Apples dristige processor-revolution give Mac'en længeventet renæssance - men det kan også blive dødsstødet
ComputerViews: Gennem det seneste årti har Apples Macs stået i skyggen af iPhonen og iPaden, men beslutningen om at smide Intel på porten og udvikle sine egne chips kan få helt afgørende betydning for Macens fremtid.
Computerworld
Tidligere Intel-udvikler: Derfor besluttede Apple sig for at droppe Intel
Det har vakt opsigt, at Apple har besluttet at droppe sin mangeårige samarbejdspartner Intel som leverandør af chip til Mac. Årsagen var helt konkret, fortæller tidligere Intel-topudvikler.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.