Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

Teleselskabet 3 fortsætter med at tiltrække nye kunder - men ikke så mange som forventet

7.000 nye kunder fandt vej til teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister i tredje kvartal af 2020. Men væksten er lavere end forventet og præget af corona.

1.457.000. Så mange kunder kan teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister nu tilsammen mønstre, efter at 7.000 nye kunder kom til i tredje kvartal.

Men det er alligevel ikke ikke gået efter planen, for væksten er lavere end forventet, lyder det fra 3’s topchef Morten Christiansen i en pressemeddelelse:

“2020 bliver ikke det år, vi havde forestillet os. Vi havde høje ambitioner og planer om at nå vores målsætning om 1,5 millioner kunder, men det har coronakrisen foreløbig sat en stopper for. Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker. Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

I tredje kvartal af 2020 omsatte 3 for 666 millioner kroner, hvoraf de 461 millioner kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 214 millioner kroner, hvilket er et fald på 14 millioner sammenlignet med tredje kvartal af 2019.

Dog viste kvartalets sidste måned gode takter, som giver anledning til optimisme hos 3:

”Vores erhvervsforretning har i september måned indgået aftaler med flere store danske virksomheder, som betyder, at de er tilbage på niveau for året. Samtidig har vi i privatforretningen efter sommerferien lanceret nye tiltag, som også klarer sig godt. Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at krisen er overstået. Tværtimod bruger vi den som anledning til at gentænke dele af vores forretning, så vi kommer styrket ud på den anden side,” siger Morten Christiansen fra 3.

Finans noterer, at 3-væksten sker i på et marked, hvor TDC har satset stort på også at skabe vækst på, selv om de seneste kvartaler har budt på tilbagegang for TDC, som mistede 20.000 private mobilkunder i 2. kvartal.

TDC’s nyeste satsning er Eesy, som er en direkte konkurrent på lavprismarkedet til Oister, men trods den øgede konkurrence er det altså lykkedes 3 at fortsætte kundetilvæksten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere