Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

Teleselskabet 3 fortsætter med at tiltrække nye kunder - men ikke så mange som forventet

7.000 nye kunder fandt vej til teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister i tredje kvartal af 2020. Men væksten er lavere end forventet og præget af corona.

1.457.000. Så mange kunder kan teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister nu tilsammen mønstre, efter at 7.000 nye kunder kom til i tredje kvartal.

Men det er alligevel ikke ikke gået efter planen, for væksten er lavere end forventet, lyder det fra 3’s topchef Morten Christiansen i en pressemeddelelse:

“2020 bliver ikke det år, vi havde forestillet os. Vi havde høje ambitioner og planer om at nå vores målsætning om 1,5 millioner kunder, men det har coronakrisen foreløbig sat en stopper for. Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker. Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

I tredje kvartal af 2020 omsatte 3 for 666 millioner kroner, hvoraf de 461 millioner kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 214 millioner kroner, hvilket er et fald på 14 millioner sammenlignet med tredje kvartal af 2019.

Dog viste kvartalets sidste måned gode takter, som giver anledning til optimisme hos 3:

”Vores erhvervsforretning har i september måned indgået aftaler med flere store danske virksomheder, som betyder, at de er tilbage på niveau for året. Samtidig har vi i privatforretningen efter sommerferien lanceret nye tiltag, som også klarer sig godt. Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at krisen er overstået. Tværtimod bruger vi den som anledning til at gentænke dele af vores forretning, så vi kommer styrket ud på den anden side,” siger Morten Christiansen fra 3.

Finans noterer, at 3-væksten sker i på et marked, hvor TDC har satset stort på også at skabe vækst på, selv om de seneste kvartaler har budt på tilbagegang for TDC, som mistede 20.000 private mobilkunder i 2. kvartal.

TDC’s nyeste satsning er Eesy, som er en direkte konkurrent på lavprismarkedet til Oister, men trods den øgede konkurrence er det altså lykkedes 3 at fortsætte kundetilvæksten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere