Teleselskabet 3 fortsætter med at tiltrække nye kunder - men ikke så mange som forventet

7.000 nye kunder fandt vej til teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister i tredje kvartal af 2020. Men væksten er lavere end forventet og præget af corona.

Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

1.457.000. Så mange kunder kan teleselskabet 3 og søsterselskabet Oister nu tilsammen mønstre, efter at 7.000 nye kunder kom til i tredje kvartal.

Men det er alligevel ikke ikke gået efter planen, for væksten er lavere end forventet, lyder det fra 3’s topchef Morten Christiansen i en pressemeddelelse:

“2020 bliver ikke det år, vi havde forestillet os. Vi havde høje ambitioner og planer om at nå vores målsætning om 1,5 millioner kunder, men det har coronakrisen foreløbig sat en stopper for. Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker. Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

I tredje kvartal af 2020 omsatte 3 for 666 millioner kroner, hvoraf de 461 millioner kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 214 millioner kroner, hvilket er et fald på 14 millioner sammenlignet med tredje kvartal af 2019.

Dog viste kvartalets sidste måned gode takter, som giver anledning til optimisme hos 3:

”Vores erhvervsforretning har i september måned indgået aftaler med flere store danske virksomheder, som betyder, at de er tilbage på niveau for året. Samtidig har vi i privatforretningen efter sommerferien lanceret nye tiltag, som også klarer sig godt. Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at krisen er overstået. Tværtimod bruger vi den som anledning til at gentænke dele af vores forretning, så vi kommer styrket ud på den anden side,” siger Morten Christiansen fra 3.

Finans noterer, at 3-væksten sker i på et marked, hvor TDC har satset stort på også at skabe vækst på, selv om de seneste kvartaler har budt på tilbagegang for TDC, som mistede 20.000 private mobilkunder i 2. kvartal.

TDC’s nyeste satsning er Eesy, som er en direkte konkurrent på lavprismarkedet til Oister, men trods den øgede konkurrence er det altså lykkedes 3 at fortsætte kundetilvæksten.

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

KMD A/S

BI Enterprise Architect

Nordjylland

KMD A/S

SAP-arkitekt

Nordjylland

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger chef for Lokal It - Region Øst

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S