Bog: Gør op med bullshit og sats på kundeservice som andet end et flot slogan

I den nye bog “Herregud, det er jo bare kundeservice…” giver Anders Rønnebech Jensen bud på, hvordan man optimerer kundeservice på en måde, der gør en reel forskel for kunde og organisation.

Artikel top billede

Man kan ikke sparke sig frem for udsagn om at ”sætte kunden i centrum.”

Alligevel prøver de fleste af os fra tid til anden at kontakte en – ellers gennemført respektabel – virksomhed eller offentlig institution med et spørgsmål, blot for at havne i en uendelig telefonkø eller at blive stillet om fra den ene medarbejder til den næste, der intet kan gøre for at hjælpe.

Til sidst giver man op, mens mavesyrekoncentration og blodtryk stiger med en hast, der ville gøre de fleste praktiserende læger mildt bekymrede.

Det er lidt pudsigt, at man stadig kan opleve at rende panden så hårdt mod en mur, da alle jo ved, at det er langt mere kostbart at rekruttere nye kunder end at gøre en ærlig indsats for at holde på dem, man allerede har.

Det er lige præcis emnet for Anders Rønnebech Jensens kommende bog “Herregud, det er jo bare kundeservice…”, som er baseret på 15 års erfaring fra kundeserviceledelse, customer experience og fra konsulentverdenen.

Ifølge foromtalen rummer bogen konkrete og praktiske værktøjer, der vil kunne styrke virksomhedens arbejde med kundeservice og med kundeoplevelser generelt.

På dette link kan man læse mere samt melde sig til en gratis, onlinebaseret lancering af bogen den 29. april kl. 11:15-12:00, hvor forfatteren vil gå mere i dybden med bogens pointer.

Titel: “Herregud, det er jo bare kundeservice…”. Forfatter: Anders Rønnebech Jensen

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Vil du være med til at gennemføre IT-anskaffelser for Forsvaret?

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    DevOps Engineer

    Nordjylland

    Csis Security Group A/S

    Product Marketing Manager

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S