Telmore og Tele2 har bedste kundeservice

En opgørelse viser, at Telmore og Tele2 i 2004 havde den bedste kundeservice inden for henholdsvis mobiltelefoni og internet. Som helhed ligger mobilbranchen dog fortsat et stykke tilbage, og kunderne må stadigt vente lang tid på at få hul igennem.

TDC's mobilselskab Telmore har endnu en gang fået en fjer i hatten for selskabets kundeservice, som trives godt i en ellers udskældt branche.

Denne gang er det firmaet Teleperformance, som i selskabets servicebarometer har udnævnt Telmores kundeservice til den bedste i 2004.

Teleperformance tester løbende kvaliteten hos seks danske mobilselskaber, og her opnåede Telmore et samlet gennemsnit på 11,61 point, hvor hele branchen lå lidt lavere med et gennemsnit på 11,16. Den maksimale score er 20.

Mobilselskaber halter efter

Målingerne viser dog kun de største danske mobilselskaber, og samlet set er kundeservicen i mobilbranchen langt bagefter de førende.

- De ligger den i dårlige ende. Et af de steder, hvor de stadigt har problemer, er på ventetiden. Mange af dem kender deres produkt, men ikke lige så godt som andre brancher, fortæller Henriette Høyer, salgs- og marketingdirektør i Teleperformance.

Hun mener samtidig, at mobilbranchen halter bagud i forhold til at skabe gode salgsrelationer til kunderne.

Benzin- og olie bedst

I internetbranchen endte Tele2 øverst med den bedste kundeservice foran TDC, Cybercity og endeligt Tiscali, hvis danske forretning Tele2 netop har købt.

Den bedste kundeservice finder man dog i en helt anden branche, nemlig benzin- og oliebranchen. Her viser Teleperformances løbende tests, at Hydro Texaco samlet set har landets bedste kundeservice.

Servicebarometeret fra Teleperformance opdateres hvert kvartal, og virksomheder skal betale for at modtage resultaterne.

Herudover har Teleperformance også en årlig prisuddeling, som næste gang finder sted 9. juni. Den er langt mere omfattende og inkluderer 100 af Danmarks største virksomheder.

Everllence

Software Developer – R&D

Københavnsområdet

Aller Leisure A/S

Aller Leisure søger en Frontend-udvikler (.Net)

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Erfaren leder til cyberdivisionen i Hvidovre

Københavnsområdet

Scantruck A/S

Digitaliseringskonsulent

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job