Servicegruppen overtager teknikere fra IBM

Servicegruppen for Dataudstyr har indgået aftale med IBM om fremover at skulle yde service på en række high-volumen produkter. Aftalen indebærer, at Servicegruppen overtager 27 serviceteknikere fra IBM med virkning fra 1. maj og med et snuptag vokser til nu at have 160 medarbejdere.

Servicegruppen for Dataudstyr overtager fra 1. maj 27 serviceteknikere fra IBM.

Overtagelsen sker som et led i en aftale mellem IBM og Servicegruppen om, at Servicegruppen fremover skal yde teknisk service på en række udvalgte produkter.

Dermed udvider Servicegrupen med et snuptag medarbejderstaben fra lidt over 130 medarbejdere til nu cirka 160 mand.

Ifølge administrerende direktør og indehaver af Servicegruppen, Preben Jørgensen, er det en god aftale for Servicegruppen.

Finere servicenet

Han peger især på synergien ved at få udvidet antallet af kørende teknikere fra 45 til 72.

- Vi får et meget finere net af teknikere i Danmark, end vi har i forvejen. Så vil vi stille og roligt arbejde os frem til at certificere os på flere produkter, så vi kan bruge teknikerne bredere. Det betyder i sidste ende, at vi bliver bedre, siger Preben Jørgensen.

Han ønsker ikke at sætte værdi i kroner og øre på aftalen.

Med hjælp fra de øvrige ni fingre og en tommelfingereregel om, at hvert hoved skal omsætte for minimum mellem 800.000 og 900.000 kroner ender det imidlertid i omegnen af minimum 20 millioner kroner.

Servicegruppen omsatte i 2004 for 105,7 millioner kroner.

Servicegruppen fik i april sidste år ansvaret for en del andet tekniks reparation og vedligehold for IBMs kunder. Den nye aftale er dermed en udvidelse af et eksisterende samarbejde.

Blandt produkterne, der er omfattet af aftalen, er fortrinsvis "high-volume" produkter, blandt andet fra den lave ende af IBMs X-serie i servere, kasseterminaler samt installationsservice på alle bærbare og stationære pc'ere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere