Artikel top billede

(Foto: Jefferson Santos)

Det har aldrig været dyrere at blive hacket – alligevel er halvdelen af alle organisationer ikke villige til at betale for at undgå det

I stedet for at investere i sikkerhed forventer 57 procent af alle organisationer at øge prisen på deres produkter for at dække de rekordhøje omkostninger, der er forbundet med databrud.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om de stigende omkostninger ved databrud
  • Organisationer er i gennemsnit under angreb i 322 dage
  • Tid er blevet det største våben - både for angribere og forsvarere
488
2:30 min
Databrud koster tid, penge og omdømme. Og når man først er ramt, er det svært - hvis ikke umuligt - at genoprette dataene igen.

Den gennemsnitlige regning for at blive hacket lyder i 2023 på rekordhøje 4,45 millioner dollar – godt 30 millioner kroner – hvilket er en stigning på 15 procent fra 2020. Dermed har det aldrig været dyrere at blive ramt af databrud.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forlanger svar på vigtige spørgsmål: Datatilsynet overvejer at åbne GDPR-sag om Rejsekort

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan gik det til, da Vestas blev ramt af ødelæggende Lockbit-angreb - 500 servere kunne slet ikke patches

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Statens It-råd: Nyt statsligt løn-system er højrisiko-projekt - her er bekymringerne

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Itm8 rykker ind i Tyskland med opkøb af it-firma med 125 ansatte: Flere opkøb i Tyskland i kikkerten

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nyt lønsystem på vej til 375.000 statsligt ansatte: Vil investere 650 millioner kroner i afløser til et af DXC’s evigheds-systemer