Beskeden børsdebut til Better Collective: Falder næsten tre procent

På knap fire år er Better Collective-aktien steget 220 procent på den svenske børs. Fra i dag er det også muligt at købe aktien på den københavnske børs, men her får en beskeden velkomst.

Artikel top billede

(Foto: Thomas Møgelbjerg)

Siden den danske betting- og sportsmediegruppe, Better Collective i 2018 blev børsnoteret på den svenske børs, er selskabets aktie steget med cirka 220 procent.

Men fra i dag, fredag, kan Better Collective også købes på den københavnske børs, efter selskabet i slutningen af september, annoncerede at man vil dobbeltnoteres – altså både være på børsen i Sverige og i Danmark.

Her håber adm. direktør i Better Collective, Jesper Søgaard, at øge synligheden og se øget handelsaktivitet fra danskerne.

Det er dog ikke umiddelbart den velkomst, Better Collective får på den københavnske børs i dag.

Ved børsens åbning klokken 09 i morgen kostede en Better Collective-aktie 145,60 kroner, og i skrivende stund er den pris faldet til 141,80 kroner – et fald på 2,61 procent.

I en pressemeddelelse i forbindelse med dobbeltnoteringen, siger medstifter og adm. direktør i Better Collective, Jesper Søgaard:

“Vi forventer, at det vil føre til øget synlighed i markedet, og vi ser frem til at byde nye aktionærer velkommen, mens vi styrker vores fundament til at kunne realisere vores vision om at blive den førende digitale sportsmediegruppe.”

Stærkt regnskab

Dagens børsnotering falder ellers belejligt, efter Better Collective i går kunne præsentere selskabets regnskab for tredje kvartal 2023, der viste en vækst i omsætning på hele 26 procent til 75,4 millioner euro – 562 millioner kroner.

En stor del af den vækst kommer fra opkøb, hvor Better Collective siden 2017 har gennemført over 30 opkøb.

Senest for 10 dage siden, hvor selskabet foretog sit største opkøb nogensinde med overtagelsen af det canadiske selskab Playmaker Capital til en pris på hele 1,3 milliarder kroner.

Driftsindtjeningen voksede ligeledes med hele 35 procent til 146,2 millioner kroner.
Siden 2018 til nu er Better Collective vokset fra 250 medarbejdere til i dag at have 1.200 ansatte på verdensplan.

Better Collective blev grundlagt som en affiliate-forretning, hvor selskabets hjemmesider generede trafik til samarbejdende bettingselskaber ved blandt andet at sammenligne odds og give tips og analyser omkring sportsvæddemål.

I dag betegner Better Collective sig selv som en 'digital sportsmediegruppe,' der også skal eje medier, der dækker bredere sportsnyheder, som ikke kun relaterer sig til betting.

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse