Artikel top billede

(Foto: Gerd Altmann/Pixabay)

Microsoft med ændring: Partnere risikerer at miste visse data om kunderne permanent

Microsoft foretager en ændring i de aktivitetslogge, hvor partnerne kan holde overblik over kundernes handler. Hvis partnerne ikke er opmærksomme, kan de miste oplysninger. Ændringen træder i kraft 1. maj.

De mange virksomheder, der er registreret som Microsoft-partnere, skal være opmærksom på en ændring.

Fra 1. maj ændrer Microsoft i aktivitetsloggen – også kaldet Activity Log.

Ændringen drejer sig om Microsofts notifikationsproces til partnerne. Typisk vil partnere modtage en mail, når deres aktivitetslog er fuld, men det ændrer Microsoft nu. Altså får partnerne ikke længere besked, når loggen er fuld, og det kan betyde, at partnerne mister de oplysninger.

"Aktivitetslogge vil fortsat være begrænset til 800 poster pr. abonnement i henhold til de eksisterende retningslinjer. Den væsentlige ændring er, at vi ikke længere vil sende e-mailnotifikationer, når loggene når denne grænse, før de slettes," skriver Microsoft i en besked udsendt til selskabets partnere.

Ændringen påvirker alle Cloud Solution Provider-partnere.

"Aktivitetslogge fortsætter med automatisk at blive slettet, når de overstiger deres opbevaringsgrænse. Vi sender dog ikke længere e-mailnotifikationer, før loggene slettes," skriver Microsoft.

Aktivitetsloggen indeholder oplysninger om kundernes abonnementsstatus, kundeservice, køb og andre oplysninger om kundens abonnement.

Hvis partneren har brug for sin aktivitetslog, er det vigtigt at være opmærksom, for man kan nemlig ikke få slettede logs tilbage igen.

"Det er ikke muligt at gendanne slettede logge, efter de er fjernet," skriver Microsoft.

Microsoft opfordrer til at gennemgå sin aktivitetslog og at træne sine ansatte i de nye opbevaringsregler samt at sørge for regelmæssig overvågning af logfiler.

Læs Microsofts meddelelse her.