Artikel top billede

(Foto: Microsoft/PR)

Har svært ved at sælge Copilot-produkter: Microsoft vil forære dem væk

På grund af besvær med at udbrede en række Copilot-produkter vil Microsoft fjerne en række ekstraomkostninger ved at tilkøbe disse løsninger. Det bliver altså billigere for kunderne.

På trods af en del større aftaler med virksomheder om brug af AI-assistenten Copilot, er Microsoft ikke tilfreds med udbredelsen af værktøjet, som må anses for en af selskabets klart største satsninger i de senere år.

Især ChatGPT’s enorme udbredelse er en torn i øjet på Copilot.

Derfor vil techgiganten ændre prismodellen, skriver The Verge.

Som det er i dag, tilbyder Microsoft Copilot for 30 dollar per bruger per måned. Derudover kan kunderne købe ekstra Copilots til salg, service og finans, er dette en separat tilføjelse på 20 dollar per måned per bruger.

Men dette skal der laves om på, lyder det. Ifølge mediet arbejder Microsoft på at sløjfe de ekstra omkostninger på 20 dollar for de ekstra Copilots.

I stedet vil tech-giganten inkludere Copilot til salg, service og finans i det almindelige Microsoft 365 Copilot-abonnement.

Dette vil i praksis betyde, at prisen for en bruger, der har alle copilots falder fra 50 dollar per måned til 30 dollar per måned.

Skiftet handler om at forenkle Copilot-abonnementer rettet mod virksomheder. Målet er, at det skal være lettere for Microsofts salgsteams at overtale kunder til at købe Microsoft 365 Copilot-licenser, da de nu får mere med i købet.

Ændringen sker som en del af en større omlægning i selskabets AI-afdelinger, skriver mediet.

Det drejer sig om rokader på tværs af Microsoft 365 Copilot-teamet og Business and Industry Copilot (BIC)-afdelingerne. BIC, som ledes af Charles Lamanna og fokuserer på low code-løsninger og forretningsapplikationer, er generelt rykket tættere på de deciderede Copilot-afdelinger.