Stor undersøgelse: Derfor får du alt for lidt ud af dine investeringer - her går det galt

Interview: Der er et stort gab mellem forventninger og resultater, når danske virksomheder investerer i nye CRM-systemer. Mange virksomheder tør end ikke genbesøge investeringen for at se, om den har betalt sig, fortæller Per Østergaard Jacobsen fra CBS.

Artikel top billede

(Foto: Unsplash)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i hvorfor CRM-projekter fejler og skaber enorme gab mellem forventning og resultat
  • Eksempler på virksomhedernes manglende opfølgning på investeringer af tocifrede millionbeløb
  • Råd til hvordan du sikrer realistiske forventninger og bedre ROI i fremtidige CRM-projekter
1.022
5:15 min
Investeringer i nye systemer inden for Customer Relationship Management (CRM) er ofte en ringe investering for de danske virksomheder.

I hvert fald er der store forskelle i kundernes forventninger til et nyt system, og de resultater, som de faktisk opnår.

Det fremgår af en undersøgelse fra Copenhagen Business School (CBS), som er foretaget af Per Østergaard Jacobsen, der er ekstern lektor på universitetet samt director og rådgiver hos Efficiens og Torsten Ringberg, der er professor ved CBS.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S