Pandora lancerer succesfuld AI-agent på 30 dage: Nogle gange er den som et kvikt fem-årigt barn

Smykkegiganten Pandora er gået live med en AI-agent på rekordtid - og har straks oplevet et markant løft i kundetilfredsheden. Nu skal teknologien lære at forstå følelser og minder - og tale mindre om hvaler, fortæller CIO David Walmsley.

Artikel top billede

David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer for Pandora på scenen med Marc Benioff (med ryggen til), stifter og CEO hos Salesforce (Foto: Kristian Holm / +4540822786)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i Pandoras AI-strategi for at bevare kundeforhold digitalt via intelligente agenter
  • Eksempel på hurtig og effektiv AI-implementering med mærkbar NPS-effekt på under 30 dage
  • Inspiration til, hvordan AI kan skaleres uden store teams og med tæt ledelsesinvolvering
1.773
9 min
Online-shopping bare vokser og vokser. Det er nemt. Det er smart.

Men det er også en kæmpe udfordring for firmaer som smykkegiganten Pandora, hvis produkter i høj grad handler om følelser, empati og relationer.

Det er også derfor at virksomheden har kastet sig ud i en AI-satsning med agentteknologi som løftestang.

Og det er derfor også et projekt som David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer for Pandora, ikke tøver med at kalde deres moonshot - men som allerede nu giver nogle solide resultater.

Mere om samme emne

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Logistisk sagsbehandler til Cyberdivisionen

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Københavnsområdet

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Jura | København Ø

Compliance Day 2025

Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

Sikkerhed | Klampenborg

Digitaliseringen skaber muligheder – og sårbarheder. Beredskab er løsningen.

Digitalisering skaber både muligheder og sårbarheder. Hele Danmark Øver styrker virksomhedernes beredskab gennem praktiske øvelser, indsigt og samarbejde. Deltag og lær, hvordan din organisation står stærkere, når cyberangrebet rammer.

Sikkerhed | Klampenborg

Årets CISO 2025

Danmarks stærkeste program om cybersikkerhed. Mød finalisterne til Årets CISO 2025, hør aktuelle oplæg og få skarpe indsigter i sikkerhed, systemer og ledelse. Tilmeld dig og bliv opdateret på it-sikkerhed i praksis.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Dennis Kobberø Nagy som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Han har tidligere beskæftiget sig med flere andre fagområder - bla. har han været forsikringsrådgiver og rekrutteringskonsulent. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Steen Nyrup Pedersen som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Aalborg. Han kommer fra en stilling som Cyber Security Consultant hos Trifork A/S. Han er uddannet IT-Teknolog og er professionsbachelor i IT-sikkerhed. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Astrid Busk Nielsen som Key Account Manager ved netIP's kontor i Odense. Hun kommer fra en stilling som Account Manager hos IT-virksomheden ED i Skødstrup. Hun er uddannet indenfor handel og marketing. Nyt job