Google vil sælge papir-annoncer

Søgekongen Google er i gang med at teste salget af papir-annoncer. Selskabet tjener i forvejen milliarder på online-annoncer, men vil nu i trykte medier købe sig til plads, som videresælges.

Det ser ud til, at Google er på vej ud af det virtuelle skab og ud i den virkelige verden af papir og tryksværte, hvor selskabet fremover vil tilbyde sine kunder at købe annoncer.

Ifølge News.com tester firmaet bag verdens mest populære søgemaskine for tiden et koncept, hvor hele sider i magasiner som PC Magazine og Maximum PC købes, opdeles og herefter videresælges.

En af de nuværende kunder i Googles annonceprogram Adwords fortæller, at selskabet blev kontaktet af Google og tilbudt en annonce i et trykt medie.

Tiltaget er et stort skridt for Google, fordi det ifølge News.com er første gang, at selskabet går offline med et af dets produkter.

Annoncer i trykte medier øger Googles satsning på at blive mellemmand for annoncører og indholdsleverandører.

Den funktion udfylder Google i forvejen med stor succes på nettet, hvor selskabet har et milliardoverskud.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere