Call center-firmaet Proffcom konkurs

Den københavnske call center-virksomhed Proffcom med op mod hundrede ansatte er gået konkurs og er nu i gang med at flytte forretningen til et nyoprettet selskab i Sønderborg. En række store it-selskaber er blandt kunderne.

Efter et underskud på 12,2 millioner kroner sidste år er den svenskejede call center-virksomhed Proffcom Communication Center i København gået konkurs.

Selskabet oplyser på sin hjemmeside, at det har 200 medarbejdere. Ifølge en medarbejder fra firmaet har det dog kun 20 fastansatte og til gengæld en stor afdeling på vikarbasis.

Samme medarbejder oplyser, at en række aktiviteter nu er ved at blive flyttet til det nyoprettede selskab Proffcom Call Center i Sønderborg.

Kun selskabets advokat må dog udtale sig til pressen og årsagen til konkursen står derfor hen i det uvisse.

Forklaringen skal sandsynligvis hentes i et stort hul på over 10 millioner kroner i pengekassen, efter call center-virksomheden sidste år fik et underskud på 12,2 millioner kroner.

I ledelsesberetningen står, at underskuddet er fortsat ind i 2005, selvom man sidste år skar organisationen til.

- Ledelsen arbejder på denne baggrund med forskellige rekonstruktionsplaner, der skal sikre en fremadrettet positiv drift i selskabet og reetablering af selskabets kapitalgrundlag, skriver ledelsen.

Ifølge årsregnskabet havde selskabet i gennemsnit 70 ansatte i 2004.

Det nye selskab i Sønderborg, Proffcom Call Center, blev oprettet for få uger siden og har fået svenske Eva Margareta Wetterstrand Wickbers som administrerende direktør.

Computerworld fik kontakt med hende via telefonen, men hun vil kun svare på spørgsmål via e-mail, da hun sad i møde.

Ifølge Proffcoms danske hjemmeside har selskabet haft mange it-firmaer som kunder, heriblandt Microsoft, HP, Telia, Cisco og Apple.

Danske Proffcom blev i juni 2003 købt af det svenske børsnoterede selskab Proffice.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere