PBS-systemer går ned hver dag kl 13:30

Det danske hostingfirma Dibs har i den seneste uge haft problemer med dankortbetalingerne fra PBS hver dag kl. 13:30. Mens julehandlen nærmer sig, venter man på en forklaring fra PBS.

I de seneste par uger har man i Dibs, som hoster betalingsløsninger for omkring 1.500 danske webbutikker, nærmest kunne sætte klokken efter serverproblemer hos PBS, der håndterer alle dankortbetalinger.

Ved 13:30-tiden begynder man at opleve problemer med svartiderne, og det frustrerer direktør i Dibs, Jon Wichmann.

- Det er en spidsbelastet tid lige efter frokost, hvor folk på job sætter sig tilbage ved computeren og lige skal købe et eller andet, siger Jon Wichmann.

Venter på svar

Men trods gentagne henvendelser til PBS over de seneste dage har han endnu ikke fået en forklaring på, hvordan problemerne opstår.

Selv mener han, at gentagelsen på så præcist et tidspunkt tyder på, at det ikke er selve serverbelastningen, der gør udslaget. Men han ved det ikke.

Jon Wichmann frygter, at PBS-problemerne varsler ilde for den kommende julehandel i webbutikkerne.

Sidste år var der mange problemer med nedbrud, men PBS lovede, at it-partneren IBM var sat på sagen og ville sørge for, at systemerne kørte stabilt efter jul.

Men den udvikling har Jon Wichmann ikke mærket noget til.

- Det har ikke hjulpet overhovedet. I maj sad vi sammen med Telmore til revselsesmøde i PBS og krævede nye service level agreements. Dem blev vi lovet, men vi har ikke fået dem, siger Jon Wichmann.

Hos PBS oplyser informationsafdelingen, at man er midt i at se på problemstillingen, men først forventer at kunne melde ud om sagen i morgen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere