Business intelligence-leverandøren Cognos vil benytte en international aftale med luftfartsselskabet Lufthansa som løftestang for at vinde en større markedsandel i Danmark.
- Cognos har på globalt plan en langt større markedsandel på løsninger til luftfartsselskaber, end vi har i Danmark, siger direktør Arne Jørgensen, Cognos Danmark.
- Aftalen med Lufthansa viser, at vi har en stærk position internationalt, og den vil vi aggressivt forsøge at udbrede til Danmark, siger Arne Jørgensen.
Stort potentiale
På det danske marked for flyindustri og luftfart leverer Cognos business intelligence (BI) til selskabet SAS Cargo. Potentialet for Cognos løsninger er imidlertid større, mener Arne Jørgensen.
- Vi har en målsætning om generelt at øge vores markedsandel i Danmark, og vi ser luftfart som et af de områder, hvor vi kan vokse, siger Arne Jørgensen.
Lufthansa vil ifølge Arne Jørgensen implementere Cognos løsning som standard-platform for selskabets business intelligence-aktiviteter på globalt plan.
Løsningen skal sikre Lufthansa administration en mere direkte adgang til data fra alle afdelinger til brug for blandt andet kvalitetsanalyser.