CBB bag direkte opkald fra hjemmesider

Fra april kan CBB Mobils kunder klikke på telefonnumre på en hjemmeside, hvorefter mobilen automatisk ringer op. Tjenesten bliver gratis, men opkaldet koster almindelig mobiltakst.

Fra april behøver CBB Mobils kunder ikke længere selv at taste et telefonnummer, som de har fundet på internettet, for at ringe op.

I stedet kan de klikke på telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside, hvorefter deres egen mobil vil kalde op til nummeret.

– I forvejen ved vi jo, at vores kunder bruger internettet. Men nu ønsker vi at give dem muligheden for at lave et opkald direkte fra en hjemmeside. Så behøver folk ikke skrive nummeret op på en gul lap eller selv taste det ind på mobilen, siger Teddy Søgaard Pedersen, administrerende direktør for CBB Mobil.

Populær tjeneste

Teddy Søgaard Pedersen mener, at mange af de opslag folk laver på internettet i forvejen sker for netop at finde et telefonnummer.

- Og så vil vi gerne gøre hverdagen lidt lettere for folk og give dem nemmere og hurtigere adgang til at foretage opkaldet, siger han.

Forudsætningen, for at det virker, er, at kunderne i forvejen har lavet et browser login, så CBB Mobils computersystem kender kundens mobilnummer.

- Men så koster det til gengæld ikke ekstra. Det her bliver en service som alle kunder kan bruge som standard. Det koster ikke ekstra ud over sædvanlig minuttakst for opkaldet, siger Teddy Søgaard Pedersen.

Selvom den nye service ikke betyder lavere minutpriser fra CBB Mobil mener han, at det vil gøre en forskel i kundernes valg af mobilselskab, fordi det gør det nemmere og hurtigere at telefonere.

Sifira bag løsningen

En del af servicen består i, at systemet automatisk kan fremhæve telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside. Det skal gøre det nemmere at finde de numre, som mobilen kan lave opkald til.

Rent teknisk foregår opkaldet på den måde, at det telefonnummer kunden har klikket på, bliver sendt til CBB Mobils system, som sørger for at lave et opkald både til mobilen og til nummeret fra hjemmesiden og dernæst koble de to numre sammen.

Løsningen er leveret af virksomheden Sifira, der i forvejen har leveret CBB Mobils telefonsvarer-system.

Servicen har arbejdstitlen Click-to-call, et navn der muligvis senere vil blive ændret til et mere mundret salgsnavn.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job