Outsourcing-firma overtager dansk callcenter

Det svenske outsourcing-firma Tradimus har købt callcenter-koncernen Excellent, der har 550 ansatte og en trecifret million-omsætning i Danmark. It-outsourcing kommer nu på menuen.

Svenske Tradimus overtager den ligeledes svenske Excellent-koncern, der er en callcenter-virksomhed med 550 ansatte i Danmark.

Tradimus har, hvad der svarer til 1.100 fuldtidsansatte, som står for andre virksomheders kundeservice samt administration af økonomi, løn og personale - også kaldet business process outsourcing (BPO).

Med købet af Excellent fordobles medarbejderantallet, og Tradimus får samtidigt et solidt fodfæste i hele Norden.

Stor i Danmark

I Danmark betyder det ifølge opkøbte Excellents administrerende direktør, Kim Toft Madsen, at selskabet nu står med bedre kort på hånden til at overtage både konkurrenter og store virksomheders egne kundeservice-centre.

- Ekspansionsmulighederne via opkøb bliver langt mere sandsynlige og kommer til at ske langt hurtigere, for nu får vi den finansielle baggrund, siger han.

Excellent havde i 2004 en omsætning på 140 millioner kroner og et underskud på 1,1 million kroner i Danmark. Sidste år blev det ifølge Kim Toft Madsen til et nulresultat.

Selskabet står blandt andet for alt telesalg og kundeservice for HP i hele Norden, og der er mange andre it-koncerner på kundelisten.

Nye it-tjenester

Kim Toft Madsen blev administrerende direktør for Excellent Danmark sidste år, efter tidligere at have stået i spidsen for Visma Software, Telenor Business Solutions og Cinet.

Fra sit tidligere virke kender han derfor til den type produkter, som Excellent i fremtiden vil komme til at tilbyde efter fusionen med Tradimus.

- Vores produktudbud bliver på længere sigt langt større, end det er i dag. Personligt finder jeg det interessant med outsourcing af økonomifunktioner, it-infrastruktur og dokumenthåndtering og scanning, siger han.

Tradimus ejes af selskabets to stiftere sammen med venturefirmaet Nordic Capital og bilproducenten Volvo.

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job