Philips skruer op for fladskærms-produktionen

Tema: Stor efterspørgsel på LCD-storskærme får Philips til at skrue gevaldigt op for produktionen. Philips har julelys i øjnene, i det 48 procent af selskabets omsætning kommer fra salget af LCD-tvskærme.

Stor efterspørgsel på LCD-storskærme får Philips til at øge kapaciteten på selskabets fabrik i Sydkorea.

Fabrikken i Paju, tæt på den nordkoreanske grænse, kan på nuværende tidspunkt klare op til 90,000 skærmglas om måneden.

Skærmglassene måler 195x225 cm, og der kan skæres flere 42- eller 47-tommers LCD skærme ud af hvert ark.

Philips vil øge kapaciteten til 110,000 ark om måneden, lyder det fra virksomheden i en pressemeddelelse.

Udvidelsen forventes at være færdig i årets tredje kvartal.

Virksomheden har for nyligt offentliggjort en stigning i salg på tre procent for sidste års fjerde kvartal, i forhold til året før, hvilket giver virksomheden et overskud på 19 milliarder kroner.

Omkring 48 procent af Philips’ omsætning kom fra salget af LCD fjernsynsskærme, mens resten hovedsageligt kom fra fladskærme til computere og bærbare.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere