YouTube vil betale populære brugere

Udvalgte brugere, som tiltrækker mange andre brugere, skal nu belønnes på lige fod med YouTubes professionelle partnere.

YouTube vil nu lade nogle af hjemmesidens mest populære brugere få del i den reklameomsætning de generer via de bidrag, de tilfører siden.

"Indtil videre har YouTube skelnet mellem det indhold, brugerne skaber, og det indhold, YouTubes professionelle partnere producerer,” står der på YouTubes blog

YouTube er ejet af Google og har aftaler med forskellige producere, som leverer indhold til siden for eksempel National Basketball Association og British Broadcasting.

Hjemmesiden deler sin reklameomsætning med disse producere. Brugerne, der selv laver indhold og lægger det ud på siden, får ikke noget af YouTube.

YouTube vil nu belønne nogle af de brugere, som lægger meget populært materiale ud på siden.

De udvalgte brugere bliver YouTube-partnere og får samme andel af reklameomsætningen som de professionelle producere.

YouTube udvælger brugerne baseret på deres popularitet og siger, at deres profiler er interessante for reklamefolk, fordi de tiltrækker en stabil strøm af andre brugere.

YouTube vil ikke afsløre, hvor stor en del af reklameomsætningen de udvalgte brugere får.

Det er kun de brugere, YouTube udvælger, der får del i aftalen, men andre interesserede har lov til at kontakte YouTube og udtrykke deres deltagelse.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere