Det danske online-marketing-selskab Notabene har ikke fået stillet sulten med sidste uges 16 millioner kroners-opkøb af usability-selskabet The Milk.
Nu har Notabene indgået en købsaftale med det digitale markedsføringsbureau Cubizz, der lyder på 37,1 millioner kroner.
"Aftalen er betinget af nogle resultater og kan gå 10 millioner kroner op eller ned, hvis vi opnår eller ikke opnår resultaterne," forklarer koncerndirektør Brian Mertz fra Notabene.
Cubizz har en kundeportefølje, der tæller kunder som Peugeot, MT Højgaard, CBB mobil, ASE og Europæiske Rejseforsikring.
Svært at skaffe folk
Han oplyser, at alle medarbejdere fortsætter i samme positioner som nu
"Der er ikke tale om fyringer, for det er jo svært nok at skaffe folk allerede. Vi fletter nogle afdelinger sammen, men Cubizz bliver boende på sin nuværende adresse," fortæller han.
Vil være størst i Skandinavien
Notabenes køb er et led i den strategi om at blive et full service agency, der kan varetage alle kunder med digitale marketing-ønsker.
"Opkøbet af Cubizz skaber et stærkt fundament for vores strategi om at blive et full service bureau på markedet for online markedsføring. Vi er nu i stand til at levere løsninger, der spænder helt fra strategi på digital kommunikation til den efterfølgende eksekvering af strategien," siger Brian Mertz.
Han forklarer, at lignende opkøbsstrategier er påbegyndt i Sverige samt i England, hvor Notabene ifølge Brian Mertz endnu mangler to til tre selskaber i at nå virksomhedens mål.
"Hele formålet er, at vi skal være størst i Skandinavien og England, som er vores markedsplads," forklarer han.
Notabene.net sælger blandt andet løsninger til søgemaskineoptimering og -markedsføring. Selskabet har en egenkapital på 150 millioner kroner og beskæftiger i alt 130 medarbejdere spredt ud på skandinaviske lande samt England.