Artikel top billede

Bliv ringet op, når det passer dig med en ny service fra Citrix.

Ring gratis fra alle dine computerprogrammer

Citrix har integreret telefoni i programmer understøttet af NetScaler og Presentation Server. Servicen kan spare dig penge og besvær, når du trænger til en stemme i den anden ende.

Allerede inden virtualiseringfirmaet Citrix' iForum-konference for alvor går i gang i Las Vegas, USA, har værterne fra Citrix været ude med sine første produktlancering.

EasyCall er selskabets nyeste stolthed, og det er en såkaldt click-to-call service, der går ud på, at en virksomhed kan flytte kundens opmærksomhed fra nettet og ind i telefonrøret ved at lade en nysgerrig bruger køre musen over et genkendeligt telefonnummer i applikationen.

Et pop up vindue dukker op, og den potentielle kunde kan derefter taste sit eget nummer for at blive ringet op af firmaets kundeservice.

Dermed slipper kunden for at ringe til virksomheden med et måske dyrt langdistance opkald, men virksomheden ringer i stedet kunden op.

Virksomheden kan naturligvis også integrere denne service med selskabets computersupport eller en anden forretningskritisk enhed, som derved står telefonisk til rådighed for kunderne eller medarbejderne direkte fra hjemmesiden eller hvilken som helst anden applikation.

Alle applikationer kan bruges til opkald

Med EasyCall integrerer selskabet to nye funktioner til click-to-call teknologien.

Først og fremmest drejer det sig om, at click-to-call funktionen kan anvendes fra alle applikationer, der understøttes af Citrix' NetScaler eller Presentation Server for Microsoft-applikationer. Man slipper dermed for at skulle forbi en hjemmeside for at blive ringet op.

Dernæst tillader Citrix-servicen også, at brugerens telefon kan være mobiltelefonen, VoIP eller fastnettelefonen, da alle telefontyper bliver understøttet af EasyCall.

Google har været på banen

Click-to-call teknologien har været benyttet en del på forskellige hjemmesider, og den blev især diskuteret, da Google forsøgte at integrere den som en del af Google Maps for et års tid siden.

Men søgemaskinemastodonten droppede dog projektet igen.

Google arbejder dog fortsat med teknologien, og et af selskabets fokusområder er, at undgå telefonfis ved, at alle ens venner fjender bliver ringet op af forskellige kundeservice- og teknisk support-medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere