Artikel top billede

Bliv ringet op, når det passer dig med en ny service fra Citrix.

Ring gratis fra alle dine computerprogrammer

Citrix har integreret telefoni i programmer understøttet af NetScaler og Presentation Server. Servicen kan spare dig penge og besvær, når du trænger til en stemme i den anden ende.

Allerede inden virtualiseringfirmaet Citrix' iForum-konference for alvor går i gang i Las Vegas, USA, har værterne fra Citrix været ude med sine første produktlancering.

EasyCall er selskabets nyeste stolthed, og det er en såkaldt click-to-call service, der går ud på, at en virksomhed kan flytte kundens opmærksomhed fra nettet og ind i telefonrøret ved at lade en nysgerrig bruger køre musen over et genkendeligt telefonnummer i applikationen.

Et pop up vindue dukker op, og den potentielle kunde kan derefter taste sit eget nummer for at blive ringet op af firmaets kundeservice.

Dermed slipper kunden for at ringe til virksomheden med et måske dyrt langdistance opkald, men virksomheden ringer i stedet kunden op.

Virksomheden kan naturligvis også integrere denne service med selskabets computersupport eller en anden forretningskritisk enhed, som derved står telefonisk til rådighed for kunderne eller medarbejderne direkte fra hjemmesiden eller hvilken som helst anden applikation.

Alle applikationer kan bruges til opkald

Med EasyCall integrerer selskabet to nye funktioner til click-to-call teknologien.

Først og fremmest drejer det sig om, at click-to-call funktionen kan anvendes fra alle applikationer, der understøttes af Citrix' NetScaler eller Presentation Server for Microsoft-applikationer. Man slipper dermed for at skulle forbi en hjemmeside for at blive ringet op.

Dernæst tillader Citrix-servicen også, at brugerens telefon kan være mobiltelefonen, VoIP eller fastnettelefonen, da alle telefontyper bliver understøttet af EasyCall.

Google har været på banen

Click-to-call teknologien har været benyttet en del på forskellige hjemmesider, og den blev især diskuteret, da Google forsøgte at integrere den som en del af Google Maps for et års tid siden.

Men søgemaskinemastodonten droppede dog projektet igen.

Google arbejder dog fortsat med teknologien, og et af selskabets fokusområder er, at undgå telefonfis ved, at alle ens venner fjender bliver ringet op af forskellige kundeservice- og teknisk support-medarbejdere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere