Aktiv brug af mobil-adfærd

Tilbage til hovedartiklen

Din mobiladfærd skal kortlægges, så du selv og andre kan få glæde af den.

Et skrækscenarium for de fleste, men ikke for MIT-professor Sandy Pentland, der foreslår, at mobilbrugere vil få større gavn af deres mobiltelefoner, hvis flere oplysninger blev gemt.

"Det handler om at holde øje med mønstre i livet og benytte de informationer til at hjælpe med opgaver som at sætte sine privacy-indstillinger, dele filer med folk og sende beskeder til venner. Kort sagt, skal det hjælpe os med at leve vores liv," forklarer Sandy Pentland på MIT's hjemmeside.

Han forklarer, at en mobiltelefon automatisk ved en kombination af bluetooth og opkalds-hukommelsen kan udforme et kort over ens sociale relationer. Det sker ved udregninger af, hvem man kontakter og hvem man ser (hvis bluetooth-forbindelse man er i nærheden af).

Et sådant kort kan hjælpe med at kategorisere venner, familie og forretningsforbindelser samt ikke mindst automatisk indstille telefonen til at lade venner få adgang til filer, familien til kalenderen og forretningsforbindelser får lov til at se ens mødeplan.

Apparaterne er ligeglade

Som verden ser ud i dag, er vores elektriske hjælpemidler i langt de fleste tilfælde styret af indehaveren uden den store automatik.

Men det ser Sandy Pentland gerne bliver lavet om med opsamlingen af vores mobile adfærd, der skal bruges aktivt til at gøre livet lettere.

"Alle vores maskiner er fuldstændigt ligeglade med de ting, der betyder mest for os. Måske ligger informationerne om websites og telefonnumrene på apparaterne, men vi lever jo selv gennem interaktionen med andre mennesker," forklarer Sandy Pentland.

Tilbage til hovedartiklen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere