Gå efter resultaterne - glem processerne

Tilbage til artiklen: Sådan leder man de kloge og krævende it-folk

Det er helt rimeligt, at en chef fortæller, hvad man skal gøre, siger Clinton Nixon. M

en når det handler om, hvordan arbejdet udføres, kan det være frustrerende med en chef, der er for kontrollerende.

Han husker engang, han arbejdede på en ny funktion til en indkøbsvogn side med e-handel.

Softwaren kunne ikke udvides, så han foreslog, at man ændrede koden – en opgave der ville tage omkring to uger.

”Det ville tage mindst en uge at tage sig af alle de specialle tilfælde i den eksisterende kode, så det gav god mening at bruge en ekstra uge på noget, der ville være lettere at vedligeholde bagefter,” siger han.

Clinton Nixons forslag blev afvist.

Men på grund af alle de bugs, der allerede var i softwaren, og andre der kom til på grund af de nye forhold, tog det tre uger at færdiggøre den nye funktion.

”Man skal ikke opstille for mange grænser for folk, der brænder for noget,” siger Jack Hughes, CEO for TopCoder, der arrangerer kodnings-konkurrencer. En medarbejderstab der er sammensat af den slags folk har brug for struktur, men en struktur der fokuserer mere på resultater end på processer, siger han.

”Man skal udforme strukturen med øje for de resultater, man ønsker at opnå, fremfor at diktere, hvordan resultaterne skal nåes,” mener Jack Hughes.

Tilbage til artiklen: Sådan leder man de kloge og krævende it-folk




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere