Artikel top billede

(Foto: computerworld norge)

Nu er OOXML på vej mod målet

Fire klager om ISO's godkendelsesproces af OOXML er blevet nedstemt. Godkendelsen af standarden fastholdes derfor af ISO, og arbejdet fortsætter.

Standardiseringsorganisationerne i henholdsvis Brasilien, Venezuela, Indien og Sydafrika har ikke fået tilstrækkelig medhold i deres appeller over den internationale proces, der ledte frem til den endelige godkendelse af OOXML-standarden som en ISO/IEC-standard.

Godkendelsen af standarden fastholdes således. Det skriver både Dansk Standard og ISO på deres websteder.

De fire appeller knyttede sig alle til procedureforhold i den såkaldte fast track-godkendelse af dokumentformatet.

Resultatet af afstemningen i ISO's tekniske bestyrelse var, at seks stemte for at afvise appellerne og seks stemte for at imødekomme dem. Dermed blev appellerne ikke imødekommet, idet dette kræver 2/3 flertal.

I IEC's tekniske bestyrelse var der et flertal på 2/3 for ikke at imødekomme appellerne.

Processen fortsætter

ISO kan således fortsætte arbejdet med den endelige udgivelse af OOXML som en ISO/IEC-standard.

Dette indebærer, at ISO/IEC udgiver den endelige OOXML-standard med de rettelsesforslag, der blev besluttet på Ballot of Resolution Group-mødet i Geneve.

En internationale komite mødes 28. september i Korea, hvor der skal tages stilling til det videre vedligeholdelsesarbejde for OOXML og håndteringen af eventuelle fremtidige fejlmeddelelser.

Forslaget til vedligeholdelsesarbejdet er hen over sommeren blevet udarbejdet af en international arbejdsgruppe, hvor Danmark har deltaget.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere