Artikel top billede

Kundeservicedirektør Peter Lanng Nielsen stopper i TDC ved månedens udgang. Foto: TDC

TDC fyrer direktøren for kundeservice

Der er behov for en ny profil på kundeserviceområdet, lyder det fra koncernen. Fyringen kommer kort tid efter, at topchef Henrik Poulsen erkendte, at kundeoplevelsen hos TDC ikke altid er lige god.

TDC skal have færre sure kunder. Det var beskeden fra administrerende direktør Henrik Poulsen, da han i sidste måned holdt tale ved TDC's årlige generalforsamling.

Det er muligvis den melding, der nu koster kundeservicedirektør Peter Lanng Nielsen jobbet i virksomheden. Han aftræder endeligt ved månedens udgang.

"Vi har vurderet, at der skal en anden profil til, end den Peter har," siger kommunikationsdirektør Nicolaj Due til Computerworld.

Er det udtryk for, at der skal ske noget nyt på kundefronten?

"Det er et udtryk for, at der allerede er sket meget på kundefronten, men vi er også meget ambitiøse på dette område. Vi har heldigvis mange tilfredse kunder i dag, men vi vil gerne have endnu flere, og derfor er vi klar til at satse yderligere på dette område," siger Nicolaj Due.

Han melder, at der er behov for nye kompetencer og friske øjne, men han ønsker ikke at konkretisere, hvad der ligger i disse kompetencer.

Henrik Poulsen lægger pres på

Administrerende direktør Henrik Poulsen fokuserede netop på kundeoplevelsen, da han for godt to uger siden holdt tale ved TDC's generalforsamling.

"Vi må konstatere, at selvom langt hoveddelen af TDC's kunder er glade og tilfredse, må vi samtidig erkende, at vi har et segment af kundeoplevelser, hvor vi ikke får leveret den vare, som kunderne med rette forventer af landets førende telekoncern," fortalte Henrik Poulsen ved den lejlighed.

Peter Lanng Nielsen har blandet andet haft til opgave at samle kundeservicecentrene, og det er gået godt, understreger Nicolaj Due.

"Vi har været igennem en lang proces med at samle alle vores kundeservicecentre i fire store centre og sikret, at vi får denne ene indgang til privatkunderne. Den proces har Peter ledet med rigtig god succes, og nu er vi kommet dertil, hvor vi med stor fokus på kundeservice må tage det næste skridt," siger kommunikationsdirektøren.

Computerworld har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Peter Lanng Nielsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere