Artikel top billede

Kundeservicedirektør Peter Lanng Nielsen stopper i TDC ved månedens udgang. Foto: TDC

TDC fyrer direktøren for kundeservice

Der er behov for en ny profil på kundeserviceområdet, lyder det fra koncernen. Fyringen kommer kort tid efter, at topchef Henrik Poulsen erkendte, at kundeoplevelsen hos TDC ikke altid er lige god.

TDC skal have færre sure kunder. Det var beskeden fra administrerende direktør Henrik Poulsen, da han i sidste måned holdt tale ved TDC's årlige generalforsamling.

Det er muligvis den melding, der nu koster kundeservicedirektør Peter Lanng Nielsen jobbet i virksomheden. Han aftræder endeligt ved månedens udgang.

"Vi har vurderet, at der skal en anden profil til, end den Peter har," siger kommunikationsdirektør Nicolaj Due til Computerworld.

Er det udtryk for, at der skal ske noget nyt på kundefronten?

"Det er et udtryk for, at der allerede er sket meget på kundefronten, men vi er også meget ambitiøse på dette område. Vi har heldigvis mange tilfredse kunder i dag, men vi vil gerne have endnu flere, og derfor er vi klar til at satse yderligere på dette område," siger Nicolaj Due.

Han melder, at der er behov for nye kompetencer og friske øjne, men han ønsker ikke at konkretisere, hvad der ligger i disse kompetencer.

Henrik Poulsen lægger pres på

Administrerende direktør Henrik Poulsen fokuserede netop på kundeoplevelsen, da han for godt to uger siden holdt tale ved TDC's generalforsamling.

"Vi må konstatere, at selvom langt hoveddelen af TDC's kunder er glade og tilfredse, må vi samtidig erkende, at vi har et segment af kundeoplevelser, hvor vi ikke får leveret den vare, som kunderne med rette forventer af landets førende telekoncern," fortalte Henrik Poulsen ved den lejlighed.

Peter Lanng Nielsen har blandet andet haft til opgave at samle kundeservicecentrene, og det er gået godt, understreger Nicolaj Due.

"Vi har været igennem en lang proces med at samle alle vores kundeservicecentre i fire store centre og sikret, at vi får denne ene indgang til privatkunderne. Den proces har Peter ledet med rigtig god succes, og nu er vi kommet dertil, hvor vi med stor fokus på kundeservice må tage det næste skridt," siger kommunikationsdirektøren.

Computerworld har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Peter Lanng Nielsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere