Telenor flytter 90 arbejdspladser til Aalborg

Teleselskabet vælger at samle alle sine kundeservicemedarbejdere i Aalborg. En del københavnske medarbejdere stopper formentlig som en konsekvens af flytteplanerne.

Artikel top billede

Kundeservicedirektør Lisbeth Hvidkjær fortæller, at Telenor koncentrerer firmaets kundeservice i Aalborg. Foto: Lars Bech. (Foto: Lars Bech)

Det bliver snart store flyttedag i Telenor.

90 kundeservice-medarbejdere i København har fået at vide, at Telenor flytter deres stillinger til Aalborg, hvor de kan fortsætte i deres job.

"De fik budskabet i går, og jeg har en forventning om, at de fleste siger nej tak til at følge med til Aalborg. Det er i hvert fald det signal, de har sendt til mig indtil videre. Men der er også nogle, der vil, men det bliver ikke mange. Men så rekrutterer vi erstatning i Aalborg i stedet for," fortæller Lisbeth Hvidkjær, der er direktør for Telenors kundeservice.

I forvejen har Telenor omkring 600 ansatte, der arbejder med kundeservice i Aalborg. Og nu ønsker koncernen at flytte de resterende til Aalborg med undtagelse af 26 med specialfunktioner.

"Vi vil gerne have, at vores kunder kan få en helt sammenhængende kundeservice. Når kunden henvender sig, skal kunden kunne få løst alle sine problemstillinger i relation til det. Uanset om det vedrører mobiltelefoni, mobilt eller fast bredbånd, så kan du komme samme sted hen, og det skal være hos kundeservice i Aalborg," siger Lisbeth Hvidkjær.

Telenor størst i Aalborg

Samlet set betyder det, at Telenor nu har over halvdelen - omkring 1.300 - af sine godt 2.000 medarbejdere i Nordjyllands største by.

"Vi har gode erfaringer med Aalborg som et godt område at være i. Vi har forvejen en stærk base med 600 til 700 (kundeservicemedarbejdere, red.) i forvejen, og så har vi gode erfaringer med at rekruttere i Aalborg. Det er ikke sådan, at vi får dårlige medarbejdere i København, men vi har gode erfaringer fra Aalborg," siger Lisbeth Hvidkjær.

Hun peger på, at byen har et stort opland og et bredt udvalg af uddannelsesinstitutioner, ligesom det også er muligt at ansætte studerende fra byen i studiejob som kundeservicemedarbejder.

Hovedkontor forbliver i København

Lisbeth Hvidkjær fortæller, at kundeservicemedarbejderne i øjeblikket er fordelt over tre forskellige bygninger i Aalborg, men sådan bliver det nok ikke fremover.

"Vi har igangsat et projekt med henblik på at finde et nyt sted, hvor kundeservice kan være samlet i en og samme bygning," siger hun.

Nu da størstedelen er samlet i Aalborg, kunne det måske ses som en større flytteplan til den nordjyske by, men der er ikke planer om en endnu større flytning fra hovedstaden til Nordjylland, oplyser kundeservice-direktøren.

"Vores hovedkontor er i København, og det bliver det ved med at være. Der er ikke nogen som helst planer i øvrigt i den retning," siger Lisbeth Hvidkjær.

Telenor har sat 1. maj som datoen, hvor stillingerne skal være flyttet til Aalborg.

Dagens nyhed vækker formentlig begejstring i Aalborg, hvor der traditionelt har været mange televirksomheder. Sidste år bød dog på en lang række dårlige nyheder såsom lukningen af Motorola og Texas Instruments, men virksomheder som ETI og RTX Telecom skar ned.

Event: Cyber Security Festival 2026

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.700 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 70 talere og møde mere end 50 leverandører over to dage.

18 & 19 november 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

Claus Berg

Netip A/S

Mohamed El Haddaoui, er pr. 7. april 2026 ansat hos Dafolo A/S som IT-systemudvikler. Han skal især beskæftige sig med udviklingsopgaver relateret til Brugerklubben SBSYS. Han er nyuddannet datamatiker og har erfaring med udvikling af REST API'er og integreret databaser. Nyt job

Mohamed El Haddaoui

Dafolo A/S

Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Jeppe Spanggaard, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med Digitalisering med Microsoft-platformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Nyt job

Jeppe Spanggaard

Pinksky ApS

Pinksky har pr. 1. maj 2026 ansat Alexander Skou Henkel, 39 år,  som Rådgivende konsulent. Han skal især beskæftige sig med optimering af forretningsprocesser i Microsoft platformen. Han kommer fra en stilling som IT forretningskonsulent hos Evobis ApS. Han har tidligere beskæftiget sig med forretningsudvikling i Microsoft platformen. Nyt job