I dag er billedet anderledes, og Jubii kæmper for at finde sine ben at stå på i den nye medievirkelighed - ikke mindst økonomisk.
Nu går det den rigtige vej, lyder det fra administrerende direktør, Henrik Busch.
Det er da også tiltrængt. Jubii - der i dag beskæftiger i omegnen af 20 medarbejdere mod omkring 130 ansatte i selskabets gyldne dage - kom nemlig ud af 2009 med et bragende underskud på knap 15,9 millioner kroner efter skat.
Underskuddet kommer i kølvandet på konstante milliontab og flammende røde tal i hvert eneste regnskab siden 2001 - i alt ni år, hvor selskabet sammenlagt har tabt 213 millioner kroner.
Underskud år efter år
Værst så det ud i 2001 (underskud på 33 millioner kroner), 2002 (underskud på 32 millioner kroner) og 2004 (underskud på 31 millioner kroner), mens Jubii sidste år tabte 25,6 millioner kroner.
Hertil kommer, at Jubiis omsætning i 2009 styrtdykkede med hele 60 procent til 34 millioner kroner i forhold til 2008.
Hele selskabets egenkapital blev tabt i 2009, da de få resterende penge på opsparingen forsvandt ned i det sorte hul. Plus en del mere. Jubii kom nemlig ud af 2009 med en negativ egenkapital på 13,3 millioner kroner.
Direktør: Lige efter planen
Sådan ser de rå tal ud. Alligevel er Jubiis administrerende direktør, Henrik Busch, godt tilfreds.
"Alt er faktisk gået efter planen, selvom finanskrisen har gjort, at det ikke blev helt så godt, som vi havde regnet med. Men vi har trods alt forbedret resultatet med 38 procent, og vi har været gennem en stor omlægning, reduceret omkostningerne og trimmet virksomheden," siger han.
Ifølge Henrik Busch er Jubii nu i høj grad på det rigtige spor. Selskabet har ifølge ham siden oktober sidste år haft positiv drift på bundlinien. Fra januar til april har selskabet realiseret et overskud på godt 550.000 kroner.
"Det er vi faktisk slemt stolte af. Det er første gang siden 2000, at Jubii tjener penge," siger han.
Artiklen fortsætter på næste side...