Make-up simulator med RFID

I Japan kan kvinderne juble over den seneste teknologiske landvinding: En simulator som sørger for en perfekt make-up takket være RFID-chip.

Ny computerteknologi kan snart gøre det langt lettere for kvinder at beslutte sig for, hvilken make-up de skal tage på – uden selv at teste det på egen hud.

I Japan er der opfundet et system, der egentlig minder om et almindeligt make-up-spejl med lys i begge sider, men der gemmer sig rå computerkraft under overfladen.

Spejlet er i virkeligheden en computerskærm, der via videokamera viser personen, som sidder foran den. Ved at placere forskellige make-up-produkter på bordet bliver de i løbet af et sekund påført det digitale spejlbillede.

På den måde kan kvinderne lure, om det er en god idé at vælge rød læbestift eller sort øjenskygge.

Systemet fungerer ved, at make-up-produkterne har RFID-chip indenbords, og de bliver aflæst, når de placeres på bordet. Herefter sendes data videre til computeren, som manipulerer det ind i det digitale spejlbillede.

Computeren kan herefter anbefale matchende øjenskygge, eyeliner og andre make-up produkter, som illustreres på brugerens eget spejlbillede. Anbefalingerne kan printes ud, og hele den virtuelle forvandlingsproces kan også gemmes som videofil.

Det er japanske NTT Communications, Digital Fashion og butikskæden Seijo, som står bag det innovative projekt. Systemet vil blive testet de kommende måneder i en af Seijos butikker i Tokyo.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Erfaren leder til cyberdivisionen i Hvidovre

    Københavnsområdet

    Økonomistyrelsen

    Product Owner til RejsUd

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cybersecurity

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra Arctic Wolf

    Sådan ændrer AI spillereglerne for cyberangreb

    Du skal ikke kun vide, hvordan du bruger AI til at styrke IT-sikkerheden – men også hvordan IT-kriminelle anvender teknologien mod din virksomhed.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job