TDC åbner netcafe i Odense

TDC Internets Boomtown-koncept har i løbet af kort tid tiltrukket 53.000 medlemmer, hvoraf 8.000 betaler mellem 29 og 44 kroner i måneden. I dag åbner Boomtowns tredje netcafe i hjertet af Odense.

20 til 30 mennesker løber rundt for at ordne de sidste ting, og situationen er i det hele taget lidt hektisk, da Computerworld Online fanger markedschef i Boomtown, Jens Østerby, på telefonen.

Han er i Odense for at lægge sidste hånd på TDC Internets tredje netcafe, der åbner på Pantheonsgade 4 i hjertet af Odense senere i dag.

? Det er altid meget hektisk op til åbningen, men vi har prøvet det to gange før, så det skal nok gå, siger Jens Østerby.

TDC Internet åbnede den første Boomtown-cafe på Axeltorv i København i september 2001 og den anden på Åboulevarden i Århus i december 2001.

Med åbningen af Boomtown-cafeen i Odense har TDC Internet nået sit oprindelige mål om at åbne netcafeer i de tre største danske byer.

Netcafeerne er bare en del af Boomtown-konceptet, der også dækker over et website og bredbåndsproduktet Boomtown ADSL.

Boomtowns site på nettet havde i februar 240.000 unikke besøgende og 4,8 millioner sidevisninger og er dermed den mest populære afdeling på Opasia.

Der er 53.000 medlemmer, hvoraf de 8.000 betaler mellem 29 og 44 kroner i måneden.

Netcafeer som franchise

Også på netcafeerne er tilstrømningen lige så stor, som TDC Internet havde håbet på. Netcafeerne skal have driftsoverskud (positiv EBITDA) i løbet af 12 måneder, og som det går nu, vil det også lykkes, fortæller Jens Østerby.

De nuværende tre Boomtown-cafeer er hundrede procent ejet og drevet af TDC Internet, men i fremtiden vil der måske dukke cafeer op, som er drevet på franchise-basis.

? Vi har fået mange henvendelser fra folk, der godt kunne tænke sig at åbne cafeer under Boomtown-franchiset. Vores interesse er at opbygge communities på nettet, og vi ser det ikke som et must, at vi selv skal drive cafeerne, siger Jens Østerby

Medlemsrabatter

I april vil TDC Internet starte en ny shopløsning, hvor Boomtown-medlemmer, ifølge Jens Østerby, vil få markante rabatter på spil, merchandise og andre produkter.

- Det er en fantastisk verden, vi arbejder med, og vi ser lyst på fremtiden. Vi har ramt en målgruppe, og det giver nogle meget gode spin-off muligheder, siger Jens Østerby.

TDC Internet har etableret sin egen gruppe i spillet Counter-Strike under navnet Team Boomtown. Herudover sponsorer TDC Danmarks bedste Counter-Strike-gruppe, SoA, med et beløb, som ifølge Jens Østerby, er det største af sin slags i Danmark.

Relaterede links

Boomtown på Opasia

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S