Størstedelen af TDC's ADSL-kunder har siden natten mellem søndag og mandag haft problemer med deres internetforbindelse.
TDC's pressecenter oplyser, at problemet opstod, da teknikere søndag nat forsøgte at lægge ny software ind på de såkaldte ADSL-knudepunkter. Det resulterede i, at nogle af knudepunkterne er gået i stå og skal genstartes, før de virker.
TDC har endnu ikke overblik over, hvor mange kunder, der er ramt af nedbruddet, men pressesekretariatet oplyser, at det nok er de fleste ADSL-kunder. Både privat- og erhvervskunder er ramt.
Det tager ikke TDC mere end en time at genstarte knudepunkterne, men da det ikke er alle knudepunkter, som er ramt, så genstarter TDC først knudepunkterne i det omfang, de modtager fejlmeldinger fra kunderne.
Dette arbejde har stået på siden klokken syv i morges, og der er endnu ikke overblik over, hvornår alle forbindelser er oppe at køre igen.
Ifølge de seneste tal fra Telestyrelsen sidder TDC på 73 procent af de knap 152.000 ADSL-abonnementer i Danmark.
Har du problemer med din TDC ADSL-forbindelse, kan det meddeles til TDC's kundecenter på telefon 80 80 80 36.