TDC kompenserer ADSL-kunder

Det omfattende nedbrud på TDC?s ADSL-tjenester udløser nu kompensation for de abonnenter, der har været ramt i mere end to dage. De skal dog selv henvende sig med erstatningskravet.

De godt 40.000 danskere, der gennem den seneste uge har været ramt af det omfattende ADSL-nedbrud hos TDC, er sikret kompensation på næste kvartalsregning. Det er meldingen fra TDC?s informationsafdeling.

Har man som ADSL-kunde været ramt mere end to døgn af nedbruddet, bliver man refunderet for hver dag uden internetforbindelse. TDC opfordrer ramte kunder til at rapportere nedbrud og varighed på koncernens Opasia-
sider.

Kompensationen bliver kun udløst, hvis kunden melder fejlen, da det ikke kan måles, hvem der er blevet ramt og hvor længe. TDC?s ADSL-forbindelse koster mellem 1.705 kroner og 1.005 kroner i kvartalet. TDC har på nuværende tidspunkt ikke overblik over, hvor meget selskabet mister på nedbruddet.

Stadig problemer

Selvom de fleste kunder ifølge TDC skulle have fået forbindelsen tilbage, erkender virksomheden, at der stadig kan være enkelte problemer rundt om i landet.

Nedbruddet opstod natten mellem den 28. og 29. april, da teknikere over hele landet skulle installere nyt software på trafikknudepunkter. Det resulterede i, at nogle af knudepunkterne gik ned.

Ifølge Peter Djurup, informationsmedarbejder hos TDC kom nedbruddet bag på virksomheden, og det har taget længere tid at reparere end først forventet.

? Det har været mere kompliceret end som så, også selv om vi haft fuld bemanding 24 timer i døgnet siden sidste weekend. Problemet var overraskende, for vi havde faktisk testet softwaren på 300 af de 900 trafikknudepunkter i seks uger uden nogen problemer, men da vi foretog den endelige installation, gik det ned, siger Peter Djurup.

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworld




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere