TDC kompenserer ADSL-kunder

Det omfattende nedbrud på TDC?s ADSL-tjenester udløser nu kompensation for de abonnenter, der har været ramt i mere end to dage. De skal dog selv henvende sig med erstatningskravet.

De godt 40.000 danskere, der gennem den seneste uge har været ramt af det omfattende ADSL-nedbrud hos TDC, er sikret kompensation på næste kvartalsregning. Det er meldingen fra TDC?s informationsafdeling.

Har man som ADSL-kunde været ramt mere end to døgn af nedbruddet, bliver man refunderet for hver dag uden internetforbindelse. TDC opfordrer ramte kunder til at rapportere nedbrud og varighed på koncernens Opasia-
sider.

Kompensationen bliver kun udløst, hvis kunden melder fejlen, da det ikke kan måles, hvem der er blevet ramt og hvor længe. TDC?s ADSL-forbindelse koster mellem 1.705 kroner og 1.005 kroner i kvartalet. TDC har på nuværende tidspunkt ikke overblik over, hvor meget selskabet mister på nedbruddet.

Stadig problemer

Selvom de fleste kunder ifølge TDC skulle have fået forbindelsen tilbage, erkender virksomheden, at der stadig kan være enkelte problemer rundt om i landet.

Nedbruddet opstod natten mellem den 28. og 29. april, da teknikere over hele landet skulle installere nyt software på trafikknudepunkter. Det resulterede i, at nogle af knudepunkterne gik ned.

Ifølge Peter Djurup, informationsmedarbejder hos TDC kom nedbruddet bag på virksomheden, og det har taget længere tid at reparere end først forventet.

? Det har været mere kompliceret end som så, også selv om vi haft fuld bemanding 24 timer i døgnet siden sidste weekend. Problemet var overraskende, for vi havde faktisk testet softwaren på 300 af de 900 trafikknudepunkter i seks uger uden nogen problemer, men da vi foretog den endelige installation, gik det ned, siger Peter Djurup.

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworld

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil