Det er ikke svært at tage backup eller flytte dine Outlook-mails til en ny computer - bare besværligt. Heldigvis har vi den grundige guide klar. Klik her for at se hvordan du gør.
De fleste ved godt, at det er smart at tage backup af sine billeder og dokumenter. Men e-mails i Outlook er lidt mere besværlige og kan derfor blive glemt, når der skal tages backup eller skiftes computer.
Heldigvis har vi en guide til Outlook-backup klar. Den klarer både e-mails, kalender og kontaktpersoner på 10 minutter – bare læs med nedenfor.
Husk at vi også har guiden til backupløsninger i denne artikel. Vi har taget udgangspunkt i den nyeste version af Outlook, kaldet 2007, men systemet er det samme på de tidligere versioner af Outlook.
1. Under menu-punktet Filer vælger du Importer og eksporter.
2. Vælg nu Eksporter til en fil.
3. Vælg nu punktet Privatmappefil (.pst)
4. Vælg nu det allerøverste punkt kaldet Private mapper og husk at klikke i boksen Medtag undermapper.
5. Vælg nu hvilken placering som backup-filen skal have. Standardplaceringen er den, som er forvalgt, men du skal vælge en anden. Placer eventuelt filen på skrivebordet, så du nemt kan finde den igen og få taget en backup over på en DVD, en USB-nøgle eller lignende.
Sådan henter du e-mails ind igen
Når du har købt den nye maskine eller er parat til at reetablere dine mails, så er guiden her nedenfor. Det er næsten som at tage backup, bare baglæns.
1. Under menu-punktet Filer vælger du Importer og eksporter.
2. Vælg Importer fra et andet program eller en anden fil.
3. Vælg nu Privatmappefil (.pst).
4. Vælg nu hvilken fil der skal anvendes til reetableringen.
5. Vælg private mapper i toppen, og at der skal importeres i den aktuelle mappe. Husk eventuelt at medtage undermapper.
Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.