Avatar billede tida Juniormester
20. november 2015 - 12:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VBA kode der flytter data i en kolonne til bunden af en anden kolonne

Kan nogen hjælpe mig med en makro der kan udføre følgende:

Jeg har en tabel med 25 kolonner - de 3 øverste rækker er overskrifter og antallet af øvrige rækker er ca 350 men vil variere fra gang til gang.

kolonnerne er opbygget i sæt af 5 :

kode - kundenr - honorar - kontonr - periode

og der ligger således 5 sæt ved siden af hinanden. Nu har jeg brug for at få flyttet disse sæt ned under hinanden, gerne i et nyt friskt ark, så de i stedet ligger som en lang tabel stadig med de 3 overskrifter men nu kun  med 5 kolonner og ca 1750 rækker. Er der nogen der kan hjælpe mig med det.
20. november 2015 - 13:13 #1
Hvis det er en engangsopgave, er det da vist ikke besværet værd, at programmere sig ud af det?
Avatar billede tida Juniormester
20. november 2015 - 13:31 #2
Jamen det er det heller ikke
Avatar billede tida Juniormester
20. november 2015 - 13:32 #3
Men hvis det er for kompliceret at kode, så må jeg finde en anden løsning.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. november 2015 - 14:24 #4
Avatar billede jens48 Ekspert
20. november 2015 - 23:27 #5
Prøv med denne makro. Husk at rette navn på destination i række 3 og 8:

Sub Kopier()
Dim LastRow, x, y, z As Long
Range("A1:E3").Copy Destination:=Sheets("Sheet2").Cells(1, 1)
z = 4
LastRow = Cells(65356, 1).End(xlUp).Row
For x = 4 To LastRow
For y = 1 To 21 Step 5
Range(Cells(x, y), Cells(x, y + 4)).Copy Destination:=Sheets("Sheet2").Cells(z, 1)
z = z + 1
Next
End Sub
Avatar billede tida Juniormester
23. november 2015 - 09:17 #6
Hej Jens - Det er lige i øjet :-) jeg er meget glad, tusind tak for hjælpen. Send mig et svar
Avatar billede jens48 Ekspert
23. november 2015 - 09:44 #7
Velbekomme