Avatar billede Renek Novice
29. december 2015 - 09:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent data fra bestemt ark/fane via tekststreng

Hej,

Jeg ville blive rigtigt glad for en løsning på følgende udfordring:

- Lad os sige, at jeg i celle A1 har en teksstreng: "22 mnd"
- I de efterfølgende celler i kollone A er der andre tekststrenge, f.eks. "23 mnd"
- Alle tekststrenge referer til specifikke faner i forskellige regneark, hvor de data der skal hentes alle står det samme sted, f.eks i celle C1 i de pågældende regneark

Jeg vil gerne nemt kunne hente data fra disse faner blot ved at kopiere formlen ned så den tager hensyn til tekststrengen i kolonne A:

Eksempel på nuværende formel som befinder sig i celle B1

='[Resultater for overlappende porteføljer - 4 - følsomhed.xlsx]22 uger'!$C$1

Ved at kopiere formlen ned i celle B2 skal den på en eller anden måde vide at nu skal de "22 uger" udskiftes med "23 uger" fordi det er det som er angivet som tekstreng i A2
29. december 2015 - 09:24 #1
=INDIREKTE("'[Resultater for overlappende porteføljer - 4 - følsomhed.xlsx]" & A2 & "'!$C$1")
Avatar billede Renek Novice
29. december 2015 - 09:37 #2
Tak for hurtigt svar!

Når jeg kopierer din formel ind i mit regneark får jeg en fejl (#REFERENCE)
Avatar billede Renek Novice
29. december 2015 - 09:38 #3
Bingo! Det virker. Det var mig der havde lavet en fejl. Tak for hjælpen!